powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2005

Zarządzanie funkcjami IT, 28 listopada 2005
Zarządzanie funkcjami IT Computerworld nr Zarządzanie funkcjami IT
Raport Computerworld
Strategia nowości czy strategia innowacyjności

Strategia nowości czy strategia innowacyjności

Co można uznać za prawdziwie nowe w systemach informacyjnych, coś co pozwala istotnie zmienić strategię i odnieść z tego korzyści? Odpowiedź jest tyle prosta, by nie rzec - banalna, co odkrywcza: panowanie nad kosztami i stosunki z klientami. Ani jedno jednak, ani drugie nie może być realizowane w sposób najczęściej dotąd praktykowany. Czytaj więcej »

Jak zorganizować IT?

Jak zorganizować IT?

Klasycy teorii organizacji uznawali, że istnieje jedna właściwa struktura organizacyjna. Dzisiejsi teoretycy, a w szczególności praktycy, są prawie pewni, że jedna właściwa struktura nie istnieje. Czytaj więcej »

Ministerstwo infrastruktury i ministerstwo dialogu

Z Włodzimierzem Sobczykiem, szefem wdrożenia systemu SAP w Kompanii Piwowarskiej należącej do koncernu SAB Miller, rozmawia Dorota Konowrocka. Czytaj więcej »

Prześwietlić partnera

Umowy outsourcingowe podbiły serca biznesu. Jak pokazuje praktyka, dobrze skonstruowane i wykonywane faktycznie są rozwiązaniem korzystnym dla obu stron. Ale praktyka pokazuje także, że zaniedbania przy analizie sytuacji faktycznej i prawnej klienta oraz podczas negocjacji prowadzą do bardzo gwałtownych sporów. Czytaj więcej »

Pusty portfel projektów

Pusty portfel projektów

Trzy elementy - stanowiące tzw. magiczny trójkąt skutecznej zmiany organizacyjnej - stają się dziś w pracy menedżerów najważniejsze: ludzie, projekty i zarządzanie portfelowe. Czytaj więcej »

Kuracja przez zaprzeczenie

Kuracja przez zaprzeczenie

Punktem wyjścia do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem informacji w firmie jest zrozumienie, że nie polega ono na zakupie i wdrożeniu takich czy innych systemów zabezpieczeń. Czytaj więcej »

Dział informatyki jako usługodawca

Dział informatyki jako usługodawca

Jak najbardziej realne są prośby kierowane do informatyków o pomoc w budowie prezentacji Power Point, czy sprawdzenie poprawności stylistycznej e-maila itd. I zawsze wtedy pada odpowiedź: ''My się tym nie zajmujemy'' - i zaraz potem świadomość, że skąd niby użytkownik miał to wiedzieć. W każdej firmie prędzej albo później powstanie potrzeba sformułowania katalogu usług IT. Czytaj więcej »

Na solidnym fundamencie

Na solidnym fundamencie

Kluczowe pytanie związane z zarządzaniem konfiguracją brzmi: jak głęboko? Czytaj więcej »

Entliczek, pentliczek, czyli informatyk w stadzie owiec

Polskie firmy na informatykę wydają stosunkowo niewiele. Czy oznacza to, że powinny rzucać się w bezmyślną pogoń za światowymi trendami? Czytaj więcej »

Inwestowanie - styl życia

Wydatki na technologie informatyczne nie zawsze oznaczają inwestycje. Niemniej utrzymywanie odpowiedniego poziomu inwestowania ma krytyczne znacznie dla utrzymywania wydajności zarówno biznesu, jak również samych działów IT. Czytaj więcej »

Kompetencje społeczne i usługi IT

Z dr. Jerzym Rosińskim, psychologiem, pracownikiem naukowym w Instytucie Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, rozmawia Przemysław Gamdzyk. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...