powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2005

IT w średniej firmie, 26 września 2005
IT w średniej firmie Computerworld nr IT w średniej firmie
Raport Computerworld

Rynek wielkich nadziei

Nie od dziś wiadomo, że sektor małych i średniej wielkości przedsiębiorstw jest najbardziej perspektywicznym klientem branży teleinformatycznej w Polsce. Badania rynku pokazują, że w dalszym ciągu ten potencjał jest niewykorzystany. Czytaj więcej »

Szybkość wielordzeniowa

64-bitowe przetwarzanie równoległe i złącza szeregowe będą już w najbliższym czasie standardem w sprzęcie komputerowym. Czytaj więcej »

Toner własny lub pożyczony

Spadek cen drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych powoduje, że całkowite koszty eksploatacji zależą coraz bardziej od ceny tonerów, atramentów i papieru. Atrakcyjną kosztowo alternatywą może być skorzystanie z usług firmy zewnętrznej. Czytaj więcej »

Skarb świętego spokoju

Małe firmy tylko z pozoru nie mają potrzeby zabezpieczania swoich sieci. W ich przypadku nawet drobne kłopoty to duży problem. Czytaj więcej »

Dopasowane bezpieczeństwo

Praktycznie wszystkie duże firmy posiadają już wyrafinowane systemy zabezpieczeń systemów IT. Firmy informatyczne przypuściły więc szturm na rynek MSP. Dzięki temu małe i średnie firmy mogą przebierać w ofertach uszytych dokładnie na ich miarę. Czytaj więcej »

Gdy potrzeby rosną

Na rynku systemów pamięci masowych wciąż pojawiają się ciekawe nowości skierowane do sektora MSP. Możliwości niektórych są imponujące. Czytaj więcej »

Niewielka informatyka dla niewielkich firm

Na polskim rynku dostępnych jest łącznie kilkaset aplikacji wspomagających pracę w małej i średniej firmie, zarówno producentów polskich, jak i zagranicznych. Wielu ich użytkowników jest nadal na etapie wdrażania podstawowych modułów obsługujących księgowość, kadry i płace czy sprzedaż lub gospodarkę magazynową. Czytaj więcej »

Przyspieszenie komunikacji

Informatyzacja przedsiębiorstw umożliwia automatyzację wielu typowych, powtarzalnych zadań i czynności związanych z tworzeniem, kontrolą, przekazywaniem i archiwizacją dokumentów, a także zwiększenie kontroli nad funkcjonowaniem firmy i przyspieszenie obsługi klientów lub reakcji na zmiany procesów biznesowych. Czytaj więcej »

Więcej minut za mniej

Małe i średnie firmy również powinny zadbać o to, by efektywniej wydatkować środki na usługi i rozwiązania telekomunikacyjne. Czytaj więcej »

Tańszy, bo open source

Coraz więcej firm interesuje się rozwiązaniami linuxowymi, stanowiącymi poważną alternatywę dla komercyjnych produktów. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...