powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2004

Outsourcing usług i rozwiązań IT, 6 grudnia 2004
Outsourcing usług i rozwiązań IT Computerworld nr Outsourcing usług i rozwiązań IT
Raport Computerworld

Czasem boleśnie, ale do przodu

Outsourcing technologii informatycznych rozwija się na świecie coraz dynamiczniej, choć można powiedzieć, że zgodnie z krzywą Gartnera wszedł właśnie w fazę "rozwianych złudzeń". Czytaj więcej »

Rynek nad Wisłą

Najbardziej popularną usługą jest wynajem serwerów w centrum danych i administratorów zarządzających zdalnie systemami IT klienta. Coraz więcej firm ma już ponad 20 klientów korzystających z ich oferty outsourcingu. Czytaj więcej »

Nadal dojrzewający rynek

Zgodnie z badaniami Audytela, przedstawiciela Meta Group w Polsce, polski rynek outsourcingu dopiero zaczyna się rozwijać. Jego udział w budżetach IT największych działających w Polsce przedsiębiorstw jest nadal znikomy i wynosi przeciętnie 2,5-8,0%. Czytaj więcej »

Outsourcing z opcją wyjścia

Budimex w szerokim zakresie korzysta z outsourcingu. Pod opiekę firmy zewnętrznej oddał nie tylko sieć i serwery, ale także utrzymanie systemu SAP. Cały czas utrzymuje jednak liczny dział IT, którego pracownicy stale rozwijają się, uczestnicząc w projektach inicjowanych przez działy biznesowe firmy. Czytaj więcej »

Zgodnie z kontraktem

Od ponad roku wszystkie spółki Fiata w Polsce korzystają z outsourcingu IT IBM Polska. Najprostszą częścią kontraktu było przejęcie zasobów Fiata przez IBM i stopniowa modernizacja infrastruktury. Najtrudniejszą - poradzenie sobie ze zmianą kulturową i organizacyjną. Czytaj więcej »

Commerzbank sceptycznie o outsourcingu

Zdaniem nowego CIO Commerzbanku oddanie w outsourcing większości ogniw łańcucha tworzącego wartość dla banku, od obsługi centrum danych do rozwoju oprogramowania, nie jest rozsądne i grozi bankowi utratą kluczowych kompetencji. Czytaj więcej »

Stan wyczekiwania i niepewności

Z Markiem Rosińskim, partnerem kierującym działem prawa technologii w kancelarii prawnej Baker & McKenzie, partnerem wspierającym Forum Outsourcingu, rozmawia Adam Jadczak. Czytaj więcej »

Wewnętrzne centrum usług zamiast outsourcingu

Wydzielenie w przedsiębiorstwie autonomicznej, wyspecjalizowanej jednostki świadczącej usługi IT na rzecz wszystkich oddziałów i departamentów może być alternatywą dla outsourcingu. Czytaj więcej »

Outsourcing z ITIL pod ręką

Z Aidanem Lawesem, dyrektorem zarządzającym IT Service Management Forum, międzynarodowej organizacji zrzeszającej firmy oraz osoby wdrażające i stosujące metody zarządzania usługami informatycznymi na podstawie IT Infrastructure Library, rozmawia Dorota Konowrocka. Czytaj więcej »

Jak Przykładex z Integreksem

Opisany poniżej przypadek jest całkowicie autentyczny. Niestety, artykuł, który powstał po rozmowie z bohaterami tego tekstu, nigdy nie uzyskał autoryzacji. Dlatego w poniższym tekście nazwy firm zostały zmienione. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...