powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2004

Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych, 23 lutego 2004
Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych Computerworld nr Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych
Raport Computerworld

Szukanie minimum

Nie tyle chodzi o to, by było taniej, ile by każda złotówka wydawana na telekomunikację przynosiła większy pożytek biznesowy. Czytaj więcej »

Naprawdę warto

Udział kosztów telekomunikacyjnych w typowym przedsiębiorstwie jest tak duży, że ich optymalizacja zauważalnie wpływa na ogólny wynik finansowy. Czytaj więcej »

Dzwonić z głową

Optymalizacja kosztów połączeń telekomunikacyjnych pozwoliła firmie BASF Polska na zmniejszenie miesięcznych opłat aż o połowę. Czytaj więcej »

Pojedynki o grosze

Cena za minutę połączenia spada już do 12 gr w obrębie tzw. biznes grupy. Na razie taka sytuacja ma miejsce jedynie w przypadkach jednostkowych. Widać jednak, co potrafią operatorzy komórkowi, by zdobyć klienta biznesowego. Czytaj więcej »

Pogromcy sekund

Analiza taryf i billingów, standardowy element audytu telekomunikacyjnego, jest podstawowym źródłem informacji o możliwościach redukcji opłat wnoszonych na rzecz operatorów. Czytaj więcej »

Zysk tkwi w szczegółach

Opłaca się włożyć sporo wysiłku w dokładne przestudiowanie ofert operatorów i ich estymację wobec naszych potrzeb wykorzystania usług telekomunikacyjnych. Czytaj więcej »

Tańsze przesyłanie

Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych powinna obejmować również obszar transmisji danych. Czytaj więcej »

Światłowód w przewodach

Skorzystanie z usług różnych operatorów wymaga rozwiązania problemu tzw. ostatniej mili. Czytaj więcej »

Frontem do klienta

Coraz większa liczba firm stosuje rozwiązania billingu korporacyjnego. Czytaj więcej »

Pracownik dzwoni

Wszystkie poniższe uwagi dotyczą wykorzystania telefonów zarówno komórkowych, jak i stacjonarnych. Czytaj więcej »

Zanim podpiszesz

Operatorzy, formułując zapisy umów na korzystanie z usług telekomunikacyjnych, często wykorzystują niewiedzę użytkowników o przysługujących im prawach. Czytaj więcej »

Dyscyplina i konsekwencja

W handlowym koncernie Metro Group koszty usług telekomunikacyjnych wciąż są redukowane do minimalnego poziomu osiągalnego w danym czasie. Czytaj więcej »

Fachowcy od telekomunikacji

Outsourcing w telekomunikacji może polegać również na odciążeniu firmy od negocjacji z operatorem i bieżących kontaktów z biurem obsługi klienta. Czytaj więcej »

Co nas czeka za 2 lata

Czeka nas zwiększona konkurencja między operatorami zasiedziałymi a coraz liczniejszą rzeszą różnego rodzaju operatorów wirtualnych. Można się również spodziewać wejścia na rynek czwartego operatora komórkowego, co powinno zaburzyć obecny oligopol i zwiększyć konkurencję cenową. Czytaj więcej »

Formalna podstawa

Z Mirosławem Błaszczakiem, menedżerem audytu w firmie Audytel, rozmawia Przemysław Gamdzyk. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...