powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Networld

Zobacz cały rocznik Networld: 2006

Komunikacja IP w przedsiębiorstwie, 1 marca 2006
Komunikacja IP w przedsiębiorstwie
Dodatek specjalny

Czym jest komunikacja IP?

Gdy użytkownicy usług tradycyjnej telefonii POTS (Plain Old Telephone Service) cieszą się, bo mogą użyć poczty głosowej, to korzystający z telefonii IP mają już do dyspozycji np. funkcję find-me/follow-me. Czytaj więcej »

Portale komunikacyjne

Portale komunikacyjne

Kiedy już wdrożony system komunikacji IP umożliwia dostęp z różnorodnych urządzeń i każdego miejsca, wówczas pole do popisu mają twórcy aplikacji. Czytaj więcej »

VoIP - usługa zarządzalna

VoIP - usługa zarządzalna

Operatorzy poszerzają swoje oferty dla klientów biznesowych o zarządzalne systemy telefonii IP (Managed VoIP), łącznie z usługami dodanymi. Możliwe jest jednocześnie wykupienie usług typowo hostingowych. Wówczas klient powierza cały swój system komunikacyjny w ręce dostawcy teleinformatycznego. Czytaj więcej »

Zwrot z inwestycji w VoIP

Zwrot z inwestycji w VoIP

Przed wdrożeniem VoIP w przedsiębiorstwie warto przeanalizować realne koszty i korzyści z takiego przedsięwzięcia, próbując oszacować tzw. ROI (Return on Investment). W przypadku VoIP większość menedżerów jest usatysfakcjonowana już w momencie, gdy ta technologia zaczyna działać. Zadaniem jest ocena: ile będzie kosztować stworzenie oraz utrzymanie systemu telefonii IP, a także... Czytaj więcej »

Skype w firmie?

Skype w firmie?

Ze względu na słabą demonopolizację polskiego rynku operatorskiego, a co za tym idzie brak konkurencyjności cenowej i mierny wybór usług, jako rozwiązanie alternatywne Skype zyskał u nas sporą popularność wśród użytkowników domowych. Czy najpopularniejszy komunikator VoIP może (jako oficjalny sposób komunikacji) znaleźć swoje miejsce także w sieciach firmowych? Czytaj więcej »

Gwarancja poziomu usług IP

Gwarancja poziomu usług IP

Przed wyborem operatora dla firmy warto szczegółowo poznać umowę SLA (Service Level Agreement). To gwarancja parametrów technicznych połączenia, jakości świadczonej usługi, czasu reakcji na awarię, priorytetów ruchu. Warto również we własnym zakresie monitorować sieć oraz zgłaszać odchylenia od oczekiwanych parametrów. Umowa powinna przewidywać nie tylko gwarancję szybkiego... Czytaj więcej »

Integracja z aplikacjami do zarządzania i CRM

Integracja z aplikacjami do zarządzania i CRM

Wiele firm korzysta już z dobrodziejstw VoIP. Trzeba pamiętać, że telefonia IP niesie coś więcej, niż tylko tanie połączenia głosowe. Aby w pełni wykorzystać możliwości komunikacji IP, należy zintegrować systemy komunikacyjne z mechanizmami zarządzania przedsiębiorstwem i obsługi klienta CRM. Czytaj więcej »

Kolejne wyzwania VoIP

Ekspansja VoIP wymaga implementacji tej technologii w końcowych, szerokopasmowych urządzeniach dostępowych, rozwinięcia funkcji mobilnych, udoskonalenia bezpieczeństwa telefonii IP w zakresie kierowania ruchem, uwierzytelniania i szyfrowania, a także wypracowania mechanizmów wymiany ruchu międzyoperatorskiego. Czytaj więcej »

Możliwości terminali IP

Możliwości terminali IP

Najnowsze modele telefonów IP są już bardziej wielofunkcyjnymi terminalami, niż tradycyjnymi telefonami. Mają kolorowe ekrany dotykowe, wbudowaną przeglądarkę internetową HTML, XML, umożliwiając dostęp do serwisów informacyjnych, poczty elektronicznej, historii połączeń czy danych z baz danych. Obsługują aplikacje Javy, wyszukiwanie adresów w bazie LDAP, zarządzanie pocztą... Czytaj więcej »

Bezpieczeństwo komunikacji

Mając dostęp do zasobów komunikacyjnych firmy, można zgromadzić dane na temat jej funkcjonowania. Informacje te umożliwiają uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Telefonia IP wymaga ochrony w równym stopniu jak dane firmy. Czytaj więcej »

Wdrażanie telefonii IP w przedsiębiorstwie

Wdrażanie telefonii IP w przedsiębiorstwie

Budowa sieci telefonii IP nie wymusza przerw w funkcjonowaniu dotychczasowego systemu łączności PSTN. Obydwie sieci mogą działać symultanicznie. Proces migracji powinien być niezauważalny dla użytkownika nietracącego w wyniku jego łączności. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...