powrót do strony głównej archiwum » Archiwum Computerworld

Zobacz cały rocznik Computerworld: 2004

Wydanie 08-2004, 23 lutego 2004
08-2004 Computerworld nr 08-2004
Wiadomości

Dylematy wokół Domino

Wprowadzenie przez IBM linii produktów Lotus Workplace zmusza partnerów wdrażających dotychczas Lotus Notes Domino do przemyślenia strategii. Czytaj więcej »

Kierunek Zachód

Chęć wyjazdu na CeBIT 2004 do Hanoweru wyraziło w tym roku 20 firm z Polski. Większość zdecydowała się na samodzielne uczestnictwo w targach. Czytaj więcej »

Zamówienia od nowa

2 marca br. wchodzi w życie znowelizowana ustawa Prawo zamówień publicznych. Czytaj więcej »

Jak połączyć wodę z ogniem?

Odwieczne żywioły - woda, ogień, ziemia, powietrze - świetnie symbolizują stan rejestrów publicznych w Polsce. Budowa zintegrowanego systemu katastralnego wymusiła ich połączenie. Czytaj więcej »

Szron na szybach

Projekt eVEREst zakłada połączenie dwóch źródeł informacji, np. z internetowych wydań gazet i z systemu katastralnego. Czytaj więcej »

Wiarygodność na kredyt

Dostęp banków do baz danych i rejestrów publicznych umożliwi skrócenie czasu analiz, ułatwi wgląd do danych źródłowych i obniży koszty analizy dokumentacji kredytowej. Czytaj więcej »

Szerokie pasmo dla Włocławka

We Włocławku uruchomiono miejską, szerokopasmową sieć komunikacyjną. Wykonano ją w technologii bezprzewodowej WLAN. Jej powstanie stanowi pierwszy, pilotażowy etap budowy regionalnej infostrady - Kujawsko-Pomorskiej Sieci Informacyjnej (KPSI). Czytaj więcej »

15-proc. wzrost MBS GP

Wzrost sprzedaży w 2003 r. do 12,1 mln zł Microsoft Great Plains zawdzięcza wprowadzeniu do oferty nowych systemów ERP i podpisaniu umowy partnerskiej z Logotec Engineering. Czytaj więcej »

Komisja ds. JTT i Optimusa

Business Centre Club domaga się powołania sejmowej komisji śledczej, która ''doprowadzi do wyjaśnienia sprawy Optimusa i JTT Computer i "ukarania winnych krzywdy przedsiębiorców''. Marek Goliszewski, prezes BCC, zwrócił się z oficjalnym wnioskiem w tej sprawie do marszałka Sejmu Marka Borowskiego. Czytaj więcej »

Pomarańczowa Idea

Jak donosi Warsaw Business Journal, France Telecom i Kulczyk Holding zamierzają przejąć dodatkowe 4% akcji Telekomunikacji Polskiej, dzięki którym zyskają m.in. pełną kontrolę nad PTK Centertel (Idea). Czytaj więcej »

Technologie

Szyfrowanie, prosta sprawa

Opracowana przez młodego wrocławianina funkcja jednokierunkowa VMPC pozwala budować bardzo wydajne szyfry strumieniowe. Czytaj więcej »

Polskie krypto-odkrycie

Z Bartoszem Żółtakiem, twórcą szyfru strumieniowego opartego na samodzielnie odkrytej funkcji jednokierunkowej VMPC, rozmawia Tomasz Marcinek. Czytaj więcej »

Twarde jabłko do zgryzienia

Nowe serwery Apple'a mają ''smak i zapach'' produktów dla rynku korporacyjnego. Firma nie jest jednak zdecydowana, czy chce rozszerzać grono odbiorców swojej technologii. Czytaj więcej »

Domyślna ochrona

Microsoft kończy prace nad Windows XP Service Pack 2. Premiera za kilka miesięcy. Czytaj więcej »

Sieci niedostępne

Wciąż słyszy się o sytuacjach, w których użytkownik nie może skorzystać z usług operatora, bo nie ma jak połączyć się z jego siecią - przynajmniej za rozsądne pieniądze. Czytaj więcej »

Wieża pośród macierzy

Qlogic jako pierwszy wprowadził na rynek przełączniki Fibre Channel mogące pracować w konfiguracjach wieżowych Czytaj więcej »

Wyciek radioaktywny

Microsoft i FBI szukają winnych opublikowania części kodu źródłowego Windows NT i Windows 2000 Czytaj więcej »

Ethernetem do centrali

RAD prezentuje nowe modele urządzeń łączących funkcje klasycznych sieci telekomunikacyjnych i sieci transmisji danych Czytaj więcej »

Zarządzanie

Trudne doświadczenia, nowe nadzieje

Większość niepowodzeń wdrożeń systemów CRM wynika z niejasnego określenia celów lub wręcz nieokreślenia ich w ogóle Czytaj więcej »

Przez kiosk do konsumenta

Dla producenta papierosów, którego działania marketingowe ogranicza całkowity zakaz reklamy, system CRM jest jedną z niewielu szans jak najcelniejszego dotarcia do potencjalnych konsumentów Czytaj więcej »

Konteksty

Książki, listy i bity

Poczta Polska tworzy na terenach wiejskich Centra Komunikacji Społecznej. Czytaj więcej »

Nowa poczta

Z profesorem Aleksandrem Panasiukiem, prodziekanem Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego, rozmawia Andrzej Gontarz. Czytaj więcej »

Drugie "życie" komputera

Prawna kwalifikacja wykorzystywania komputerów jako "zombie" nie jest jednoznaczna, ale najczęściej spotykane metody mogą być penalizowane również na gruncie polskiego kodeksu karnego. Czytaj więcej »

Punkt widzenia

Ekranowy komputer, czyli międzynarodówka

Na taśmie moich wspomnień jedna z najbardziej przerażających sytuacji zapisała się dwadzieścia trzy lata temu. Będąc w teksaskiej miejscowości Fort Worth, tam gdzie zaczyna się zachód i dokąd filmowi kowboje gonią bydło, postanowiłem z nudów pójść do kina na jakąś błahą komedyjkę. Czytaj więcej »

Wymięte przesyłki

Dużo żalu wylewa się obecnie nad stanem bezpieczeństwa sieci Internet i nie ma się co dziwić, skoro jesteśmy na co dzień gnębieni spamem, wirusami i szpiegami. Jak zwykle w takich przypadkach, najlepszym zabezpieczeniem okazuje się całkowita galwaniczna izolacja od wpływów zewnętrznych, bo inne metody zwalczania wrażych ataków nie zawsze przynoszą oczekiwany efekt. Czytaj więcej »

202

Powiedzenie, że ktoś lub coś jest ''na 102'', było u nas kiedyś wyróżnieniem. Jak wiele innych, wypadło ono z obiegu, a dziś, chcąc kogoś lub coś dowartościować, mówi się, że jest ''kul''. Anglicyzm ten ma tę zaletę, że pozwala na swoiste stopniowanie wyrażanego za jego pomocą uznania poprzez wydłużanie środkowej samogłoski. Może więc coś być zwyczajnie tylko "kul"... Czytaj więcej »

Temperatura pokojowa

Kiedy pracowałem jako konsultant, często spotykałem się w przedsiębiorstwach z silnym antagonizmem między informatykami a tzw. biznesem, czyli osobami z podstawowej działalności firmy. Zwykle taka postawa jest skutkiem wzajemnego niezrozumienia. Wylano na ten temat morze farby drukarskiej, ale powtórzmy to zwięźle. Czytaj więcej »

Raport Computerworld

Szukanie minimum

Nie tyle chodzi o to, by było taniej, ile by każda złotówka wydawana na telekomunikację przynosiła większy pożytek biznesowy. Czytaj więcej »

Naprawdę warto

Udział kosztów telekomunikacyjnych w typowym przedsiębiorstwie jest tak duży, że ich optymalizacja zauważalnie wpływa na ogólny wynik finansowy. Czytaj więcej »

Dzwonić z głową

Optymalizacja kosztów połączeń telekomunikacyjnych pozwoliła firmie BASF Polska na zmniejszenie miesięcznych opłat aż o połowę. Czytaj więcej »

Pojedynki o grosze

Cena za minutę połączenia spada już do 12 gr w obrębie tzw. biznes grupy. Na razie taka sytuacja ma miejsce jedynie w przypadkach jednostkowych. Widać jednak, co potrafią operatorzy komórkowi, by zdobyć klienta biznesowego. Czytaj więcej »

Pogromcy sekund

Analiza taryf i billingów, standardowy element audytu telekomunikacyjnego, jest podstawowym źródłem informacji o możliwościach redukcji opłat wnoszonych na rzecz operatorów. Czytaj więcej »

Zysk tkwi w szczegółach

Opłaca się włożyć sporo wysiłku w dokładne przestudiowanie ofert operatorów i ich estymację wobec naszych potrzeb wykorzystania usług telekomunikacyjnych. Czytaj więcej »

Tańsze przesyłanie

Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych powinna obejmować również obszar transmisji danych. Czytaj więcej »

Światłowód w przewodach

Skorzystanie z usług różnych operatorów wymaga rozwiązania problemu tzw. ostatniej mili. Czytaj więcej »

Frontem do klienta

Coraz większa liczba firm stosuje rozwiązania billingu korporacyjnego. Czytaj więcej »

Pracownik dzwoni

Wszystkie poniższe uwagi dotyczą wykorzystania telefonów zarówno komórkowych, jak i stacjonarnych. Czytaj więcej »

Zanim podpiszesz

Operatorzy, formułując zapisy umów na korzystanie z usług telekomunikacyjnych, często wykorzystują niewiedzę użytkowników o przysługujących im prawach. Czytaj więcej »

Dyscyplina i konsekwencja

W handlowym koncernie Metro Group koszty usług telekomunikacyjnych wciąż są redukowane do minimalnego poziomu osiągalnego w danym czasie. Czytaj więcej »

Fachowcy od telekomunikacji

Outsourcing w telekomunikacji może polegać również na odciążeniu firmy od negocjacji z operatorem i bieżących kontaktów z biurem obsługi klienta. Czytaj więcej »

Co nas czeka za 2 lata

Czeka nas zwiększona konkurencja między operatorami zasiedziałymi a coraz liczniejszą rzeszą różnego rodzaju operatorów wirtualnych. Można się również spodziewać wejścia na rynek czwartego operatora komórkowego, co powinno zaburzyć obecny oligopol i zwiększyć konkurencję cenową. Czytaj więcej »

Formalna podstawa

Z Mirosławem Błaszczakiem, menedżerem audytu w firmie Audytel, rozmawia Przemysław Gamdzyk. Czytaj więcej »

Temat tygodnia

Coś wisi w powietrzu

Jeśli wierzyć analitykom, czeka nas błyskawiczny rozwój technologii RFID (<i>Radio Frequency Identification</i>). Zalety tej technologii sprawiają, że nie ma od niej odwrotu. Jednak zanim przedmioty codziennego użytku zostaną wyposażone w etykietę z RFID, trzeba pokonać jeszcze kilka barier. Czytaj więcej »

Raporty specjalne
  • zobacz raport

    IT w polskich instytucjach publicznych: wydajność i elastyczność czy zapóźnienie technologiczne?

    Uwarunkowania sektora publicznego istotnie różnią się od tych określających ramy działalności prywatnych inicjatyw biznesowych. Podmioty...