eBay szuka sposobu na walkę z Allegro

Po trzech latach obecności i braku sukcesów - 68 tys. aukcji dziennie w porównaniu do 4,1 mln na Allegro - firma zmienia szefa i strategię.

Nowym dyrektorem generalnym eBay Polska będzie Łukasz Jadachowski, dotychczasowy szef ds. rozwoju biznesu i marketingu eBay Polska - dowiedziała się Rzeczpospolita. Firma szuka też sposobu na rywalizację z Allegro. W lutym, po trzech latach bezpłatnej działalności, eBay wprowadził opłaty za wystawienie towarów na aukcjach. Przedstawiciele serwisu tłumaczyli pojawienie się ich chęcią poprawy jakości oferty i wprowadzenia zdrowszych zasad funkcjonowania serwisu. Skutkiem był gwałtowny spadek liczby aukcji i utrata pozycji eBay jako drugiego, po Allegro serwisu w Polsce.

Łukasz Jadachowski, jeszcze jako szef ds. rozwoju biznesu, mówił w rozmowie z Rzeczpospolitą, że chociaż liczba aukcji znacznie spadła, to rosły obroty w przypadku zakupów towarów za granicą. W tym kierunku ma się teraz rozwijać polski eBay. Głównym atutem serwisu jest możliwość sprzedawania i kupowania towarów w 39 krajach, w których działa ten serwis aukcyjny.

Zobacz również:

  • Oszuści nadal podszywają się pod portal Allegro. Ostrzeżenie NASK
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200