Zbliżeniowe bilety w Krakowie

Firmy SkyCash i Orange Polska wspólnie z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie wprowadzili w autobusach i tramwajach technologię NFC do szybkiego zakupu biletów.

W pojazdach miejskiej komunikacji umieszczono specjalne naklejki, które przedstawiają najpopularniejsze bilety zakodowane w postaci tagów NFC. Pasażer, który w swoim urządzeniu mobilnym ma zainstalowaną aplikacją SkyCash zbliża telefon do naklejki, a następnie zatwierdza transakcję kodem PIN. Posiadacze komórek, które nie obsługują standardu NFC, żeby skorzystać z tej formy zakupu muszą zeskanować jeden z umieszczonych na naklejce kodów QR. Integracja z technologią zbliżeniową i kodami QR ułatwia pobieranie aplikacji SkyCash. Jeżeli pasażer, który nie jest jeszcze użytkownikiem systemu, zbliży telefon do plakatu lub zeskanuje fotokod, otrzyma link do programu. Bezpośrednio po rejestracji, także z poziomu telefonu, można podłączyć kartę płatniczą, która pozwala kupować bilety bez konieczności każdorazowego uruchamiania aplikacji.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Najszybszy światłowód w Polsce - łącze 8 Gb/s od Orange
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200