Z Wrocławia na warszawski parkiet

Przedstawiciele firmy Teta jeszcze w tym roku chcieliby zakończyć publiczną sprzedaż akcji firmy.

Przedstawiciele firmy Teta jeszcze w tym roku chcieliby zakończyć publiczną sprzedaż akcji firmy.

Sprzedaż akcji wrocławskiej firmy Teta planowana jest na połowę listopada br., a debiut tej spółki na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych miałby się odbyć w grudniu. Byłby to drugi w tym roku - po PC Guard - debiut polskiego producenta systemów wspomagających zarządzanie na warszawskim parkiecie. "Chcielibyśmy z emisji nowych akcji pozyskać 5, 6 mln zł na rozwój systemów ERP i wprowadzenie do oferty dwóch nowych rozwiązań" - mówi Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Tety. Oznacza to cenę emisyjną na poziomie 10, 12 zł.

Z Wrocławia na warszawski parkiet

Rynek systemów HR w Polsce

Teta w ofercie publicznej zamierza zaoferować 0,5 mln nowych akcji i prawie 2,6 mln akcji sprzedawanych przez Enterprise Investors. Fundusz ten ma obecnie 80-proc. udział w kapitale akcyjnym spółki. EI wyznaczył także pulę dodatkową, w ramach której - w razie dużego popytu - zaoferuje kolejne 2,6 mln akcji. Enterprise Investors zainwestował w 1998 r. we wrocławską spółkę 12 mln zł. Zgodnie ze strategią funduszy wyjście z tego typu inwestycji powinno nastąpić po 3, 5 latach. W przypadku Tety było to osiem lat. Enterprise Investors otrzymałby za swoje akcje podczas emisji od 26 mln zł do nawet ponad 62 mln zł.

Według prognoz Tety, tegoroczny zysk netto firmy ma wzrosnąć do 4,4 mln zł z 3,4 mln zł w roku 2004. Przychody firmy wyniosą zaś 35,6 mln zł (33,3 mln zł przed rokiem). "Wzrost ten był możliwy głównie dzięki wysokiemu udziałowi produktów własnych w przychodach oraz wzrostowi liczby klientów" - tłumaczy Jerzy Krawczyk. Po dziewięciu miesiącach wrocławska spółka osiągnęła 2,7 mln zł zysku netto i 23,3 mln zł przychodów. Przedstawiciele Tety zapowiedzieli, że - jeśli projekty inwestycyjne na to pozwolą - zamierzają przeznaczać do 50% zysku na dywidendę. Z zysku w 2004 r. przeznaczono na ten cel ok. 55%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200