Z ICL koleją pod La Manche

Pod koniec roku - po przeszło stu latach planów, przymiarek i prób oraz po kilkunastu latach budowy - uruchomiony zostanie Channel Tunnel czyli tunel pod kanałem La Manche, który Brytyjczycy nazywają English Channel. Ta pierwsza w historii podziemna arteria łącząca Kontynent z Wyspą Johna Bulla umożliwi przejazd pociągiem z Waterloo Station w Londynie do Gare du Nord w Paryżu czy Brussels Midi w Brukseli w czasie ok. trzech godzin.

Pod koniec roku - po przeszło stu latach planów, przymiarek i prób oraz po kilkunastu latach budowy - uruchomiony zostanie Channel Tunnel czyli tunel pod kanałem La Manche, który Brytyjczycy nazywają English Channel. Ta pierwsza w historii podziemna arteria łącząca Kontynent z Wyspą Johna Bulla umożliwi przejazd pociągiem z Waterloo Station w Londynie do Gare du Nord w Paryżu czy Brussels Midi w Brukseli w czasie ok. trzech godzin.

Po rozpatrzeniu wielu ofert, Joint Business Management Team (JBMT), który został utworzony przez trzy koleje (British European Passenger Services, belgijską SNBC i francuską SNFC), wybrał ICL na dostawcę najszybszego systemu komputerowej rezerwacji miejsc i kontroli ruchu pasażerów w przejazdach pod Kanałem. Wartość realizowanego już kontraktu opiewa na 5,5 mln ECU (4 mln GBP).

Aby koleje mogły skutecznie konkurować z liniami lotniczymi (ten sam czas podróży pociągiem co samolotem z centrum Londynu do śródmieścia Paryża czy Brukseli oraz przewaga kolei w niezawodności i komforcie), niezbędne są szybkie odprawy pdróżnych. Główne elementy systemu (obok zamawiania miejsc) to: automatyczna kontrola pasażerów wsiadających do pociągów przez specjalnie zaprojektowane bramki oraz sporządzanie list podróżnych. Dane z biletu będą wczytywane do komputera i porównywane z zapisem centralnym, dokonanym w momencie rezerwacji. Centralny komputer systemu zainstalowany będzie w Lille. Przed wyjazdem na szlak obsługa pociągu otrzyma wydruk uaktualnionej listy pasażerów wraz z dodatkowymi informacjami (np. zamówienia specjalnych dań restauracyjnych czy wymogów specjalnej opieki).

Jonathan Law z JBMT stwierdził, że o wyborze realizatora tego systemu zadecydowały względy wygody i bezpieczeństwa pasażerów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200