Xerox w podróży

„Meeting the Challenge" to hasło, pod którym Rank Xerox rozpoczął nową akcję promocyjną w Europie Wschodniej. Jest to objazdowa wystawa, która w ciągu najbliższych dwóch miesięcy znajdzie się w dwunastu miastach siedmiu krajów. Początek nastąpił 14 stycznia w Warszawie. Następnie Rank Xerox będzie prezentował swoją ofertę w Katowicach, Pradze, Bratysławie, Budapeszcie, Bukareszcie, Warnie, Sofii, Belgradzie, Kijowie, Moskwie i Lenigradzie.

„Meeting the Challenge" to hasło, pod którym Rank Xerox rozpoczął nową akcję promocyjną w Europie Wschodniej. Jest to objazdowa wystawa, która w ciągu najbliższych dwóch miesięcy znajdzie się w dwunastu miastach siedmiu krajów. Początek nastąpił 14 stycznia w Warszawie. Następnie Rank Xerox będzie prezentował swoją ofertę w Katowicach, Pradze, Bratysławie, Budapeszcie, Bukareszcie, Warnie, Sofii, Belgradzie, Kijowie, Moskwie i Lenigradzie.

Warszawska prezentacja została połączona z otwarciem nowej siedziby biura i salonu wystawowego Rank Xeroxa w Warszawie. W imprezie uczestniczyli: Garth W. Simpson - przedstawiciel centrali na Europę Wschodnią, Charles T. Highett - dyrektor biura w Polsce i polscy pracownicy Xeroxa. Pokazano pełną ofertę firmy: różne typy kopiarek, telefaxy, maszyny do pisania, drukarkę laserową i całkowicie spolszczony program DTP - Ventura Publisher. Szczególne zainteresowanie wzbudziła nowa, szybka kopiarka RX1090.

Rank Xerox jest firmą ciągle się rozwijającą. W roku 1990 jej obroty wyniosły ok. 20 mld USD, zatrudniała ponad 100 tys. osób na całym świecie. Biura Xeroxa są w 113 krajach, a 5 z 26 fabryk znajduje się w Europie. By zachować wysoki poziom jakości produktów, ponad 5 tys. osób pracuje w ośrodkach badawczo-rozwojo-wych, a badania pochłaniają 800 mln USD rocznie.

Rank Xerox działa w Polsce od ponad 20 lat, od 12 lat prowadzi własne biuro w Warszawie. Ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku. Zmiany zachodzące w Polsce zmieniły również rynek. Do tych zmian dostosowuje się Rank Xerox. Do tej pory miał on kilkanaście tysięcy klientów, którzy korzystali z obowiązkowego pośrednictwa centrali handlu zagranicznego Metronex. W ten sposób klient Xeroxa, czyli Metronex -nie był użytkownikiem sprzętu. Dziś jest już inaczej: kupują ci, którzy są potem faktycznymi użytkownikami. Zachowano dobre stosunki z Metronexem, lecz postawiono przede wszystkim na indywidualnego odbiorcę.

Firma prowadziła dotąd w znacznej mierze handel oparty na kompensacie, lecz musi to zmienić, gdyż zaczyna się współpraca z indywidualnymi dystryburatorami i odbiorcami, a nie z państwowymi centralami handlu zagranicznego.

Elementem nowej strategii jest rozprowadzanie sprzętu przez sieć dealerów. Obecnie jest ich czterech: Poltech, Xeropol, Arcus, Techmex. Planuje się też otwieranie biur Rank Xeroxa w większych miastach. Nastąpi rozbudowa serwisu, który zapewni wykonywanie napraw w nieprzekraczalnym terminie 48 godzin.

Sprzęt Rank Xeroxa nie jest tani. Dlatego podpisano porozumienie z Bankiem Inicjatyw Gospodarczych BIG SA, który od kwietnia będzie oferował leasing sprzętu biurowego Xeroxa.

John Pemberton, dyrektor Rank Xeroxa odpowiedzialny za eksport do Europy Wschodniej ma nadzieję, że w ciągu pięciu lat zwiększy sprzedaż do krajów byłego bloku wschodniego z 50 do 200 mln funtów. „Istnieją duże możliwości sprzedaży kopiarek, tak jak i sprzedaży samochodów" - mówi John Pemberton - „kopiarki są niezbędne w biznesie i istnieje tego świadomość, problem polega tylko na znalezieniu pieniędzy na ich kupno".

Naczelną zasadą firmy Rank Xerox jest zadowalanie klientów i wszystko jest temu podporządkowane.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200