Wzrost sprzedaży tabletów w 2012

Popyt na tablety w IV kwartale 2011 r. wzrósł aż o 155%.

W tym okresie ich sprzedaż wyniosła ok. 28,2 mln sztuk - podaje IDC. W całym roku było to 68,7 mln sztuk. Według prognoz dotyczących zamówień na nowy iPad oraz planowane premiery innych tego typu produktów w roku 2012, IDC zwiększyło prognozy sprzedaży tabletów w tym roku z 88 mln sztuk do 106 mln sztuk.

Pomimo imponującego debiutu tabletu firmy Amazon.com, który sprzedał już 4,7 mln Kindle Fire, Apple nadal odnotowuje silny wzrost sprzedaży w tym kwartale. Tylko w pierwszy weekend po wprowadzeniu 16 marca do sprzedaży nowego iPada sprzedano 3 mln sztuk. W całym IV kw. 2011 Apple sprzedał 15,4 mln sztuk swojego tabletu.

Apple ma dominującą pozycję na światowym rynku tabletów z udziałem na poziomie 54,7% w IV kw. 2011. Amazon.com uplasował się na 2. pozycji z udziałem 16,8%. Trzecie miejsce należy do Samsunga, który zwiększył udział do 5,8%.

"Sukces Apple jest wart uwagi, gdyż firma odnotowała całkowity wzrost sprzedaży o prawie 111% w porównaniu z IV kw. 2010 roku" - komentuje Tom Mainelli, dyrektor ds. badań IDC Mobile Connected Devices. Rozwiązania oparte na platformie Android także odnotowały silny wzrost, choć w dużej mierze za sprawą sukcesu Amazon Kindle Fire. Trzeba zauważyć, że to rozwiązanie działa na niestandardowej wersji systemu operacyjnego firmy Google.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200