Wyzwanie: ekspozja danych

Na spotkaniu z dziennikarzami w Londynie Mark Hurd, prezes Oracle Corporation, przedstawił strategię firmy.

Hurd mówił o zmieniających się oczekiwaniach rynku i wynikających z nich wyzwaniach dla Oracle. Za jedno z najważniejszych uznał "eksplozję danych", powołując się na prognozy, które przewidują, że do roku 2020 ilość gromadzonych i przetwarzanych danych wzrośnie 20-krotnie w porównaniu ze stanem obecnym. "Nie zatrzymamy przyrostu danych, a ludzie będą chcieli szybkich odpowiedzi z przetwarzania Big Data" - mówił Hurd. Oto zapis jego wypowiedzi.

O misji firmy

Nasi klienci obserwują, że oczekiwania użytkowników ich systemów bardzo się zmieniają. Użytkownicy oczekują rozwiązań, które przeniosą efektywność na zupełnie nowy poziom. Widać to zwłaszcza w najbardziej innowacyjnych branżach, takich jak bankowość czy handel detaliczny. Zasoby danych przyrastają w nich w tempie 40% rocznie. Klienci muszą je przetwarzać, a nie mogą pozwolić sobie na wzrost kosztów. Misja Oracle polega na dostarczaniu rozwiązań, które poradzą sobie z rosnącymi obciążeniami przy mniejszych budżetach.

O strategii wynikającej z misji

Koncentrujemy się na czterech zagadnieniach. Po pierwsze, chcemy, żeby każdy oferowany przez nas produkt był najlepszy w swoim rodzaju. Po drugie, te produkty integrujemy ze sobą, dzięki czemu pracują one szybciej i zapewniają uzyskanie lepszych wyników przy mniejszych kosztach. Po trzecie, dostarczamy rozwiązania w chmurze, kładąc nacisk na aplikacje z pakietu Fusion. Po czwarte, rozwijamy aplikacje przemysłowe, dążąc do tego, by były one najlepsze w poszczególnych branżach.

Oracle oferuje coś, co nazywamy stosem produktów: wszystko od aplikacji, przez middleware, bazy danych, system operacyjny, rozwiązania do wirtualizacji, po pamięć i serwery. Jesteśmy jedynym na rynku dostawcą o tak szerokiej ofercie. Każdy element stosu robimy sami. To gwarantuje kompleksowość i integrację o niezwykłej skali.

O rozwiązaniach mobilnych

W biznesie jest wielu ludzi z mojego pokolenia [Hurd ma 55 lat - przyp. red.], którzy w najbliższych latach będą odchodzić na emeryturę. W ich miejsce pojawi się nowe pokolenie, dla którego mobilne urządzenia są czymś naturalnym i które pracuje zupełnie inaczej niż my. Ci ludzie będą potrzebować narzędzi, które odpowiadają ich stylowi pracy. Dostrzegamy ten trend i będziemy dostarczać coraz więcej rozwiązań mobilnych. Już dziś w wersjach mobilnych dostępne są na przykład aplikacje z pakietu Fusion.

O przejęciach innych firm

Tylko w ostatnim roku finansowym Oracle wydał na przejęcia 6 mld USD. Zwiększamy też nakłady na badania i rozwój. Myśląc o rozwoju naszej oferty, stale szukamy okazji do akwizycji, ale w tej kwestii niewiele można zaplanować. To zależy od tego, czy na rynku będzie jakaś interesująca oferta.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200