Wyszukiwarka Krauzego na rynku masowym

Z hakii, wyszukiwarki, której współwłaścicielem jest Prokom Ryszarda Krauzego, można korzystać od ponad roku. Na razie jednak inteligentna wyszukiwarka znana jest głównie wśród specjalistów z branży. Teraz przyszedł czas na rynek masowy.

Jak podaje Puls Biznesu, mniej więcej za miesiąc ruszy usługa umożliwiająca komunikowanie się z ludźmi, którzy zadali wyszukiwarce to samo pytanie (tym hakia różni się np. od Google - użytkownik zadaje jej pytania, nie wstukuje haseł). Do końca tego roku hakia zaoferuje użytkownikom kolejne usługi. W przyszłym roku zamierza też uruchomić nowe wersje językowe wyszukiwarki (na razie działa tylko angielska).

Hakia czerpie przychody z reklam. Nie ujawnia jednak poziomu obrotów. Do końca tego roku firma ma osiągnąć próg rentowności i zacznie na siebie zarabiać. Liczbę użytkowników wyszukiwarki szacuje się na kilkadziesiąt tysięcy, a ich grono stale rośnie. Mimo krótkiej historii hakia jest już na liście 100 największych alternatywnych wyszukiwarek na świecie (w sumie jest ich tysiąc), a jej wartość już można szacować na 800 mln USD - czytamy w PB.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200