Wysyp premier

W drugim kwartale br. na polski rynek wejdą dwa systemy ERP, które będą rywalizować o średnich klientów. Oba mają charakteryzować się dużą elastycznością.

Na początku drugiego kwartału 2009 r. do sprzedaży trafi nowy system firmy InsERT. Navireo będzie dedykowany dla firm średniej wielkości. Funkcjonalności oprogramowania mają być poparte doświadczeniami ze sprzedaży rozwiązań pudełkowych firmy.

Kompetencje plus konsulting

25

partnerów InsERT-u będzie w pierwszym roku obecności na rynku sprzedawać Navireo, który ma zastąpić pakiet Teta Biznes Partner.

Prace nad systemem trwały ponad 2,5 roku. Oprogramowanie było w całości tworzone w strukturach InsERT-u. W końcowym etapie prac oraz przy budowie kanałów sprzedaży udział brali również konsultanci firmy Teta. Aplikacja opiera się na architekturze klient-serwer. Według przedstawicieli producenta, dzięki temu jest lżejsza i prostsza we wdrożeniu. Modułowa budowa ma zaś pozwalać na wdrożenie jedynie wybranych funkcji. Navireo wykorzystuje własny framework oparty na modelu COM (Component Object Model). Umożliwia on m.in. konfigurowanie układu modułów u każdego użytkownika logującego się do systemu. Oprogramowanie korzysta z Microsoft SQL Server. Pod względem technicznym system jest już ukończony, a prace związane z uruchomieniem kanałów sprzedażowych i przygotowaniem strategii marketingowej zbliżają się do końca.

Navireo zawiera funkcjonalności z obszarów m.in. sprzedaży, obsługi zamówień, gospodarki magazynowej, HR, a także realizacji i ewidencji rozliczeń oraz ksiąg handlowych. Oprogramowanie może być również zintegrowane z systemem Microsoft Dynamics CRM. System nie zawiera zintegrowanego modułu obsługującego produkcję. Przedstawiciele InsERT-u zapewniają jednak, że dzięki otwartej architekturze Navireo możliwe będzie zintegrowanie oprogramowania z dowolnym zewnętrznym systemem. Obecnie trwają rozmowy nad nawiązaniem współpracy z dostawcami wybranych rozwiązań produkcyjnych.

Strategia sprzedażowa InsERT-u zakłada, że wdrożenia będą w całości realizowane przez partnerów handlowych. W pierwszym roku obecności na rynku Navireo znajdzie się w ofercie ok. 25 partnerów wrocławskiej spółki. Początkowo system będzie dostępny wyłącznie w Polsce. Przedstawiciele InsERT-u nie wykluczają jednak, że w przyszłości trafi również na rynki zagraniczne. Koszt licencji i wdrożenia ma oscylować w granicach 100 tys. zł. Wraz z licencją klienci mają otrzymywać m.in. narzędzia i predefiniowane interfejsy API ułatwiające dopasowanie wyglądu oraz sposobu funkcjonowania oprogramowania do własnych potrzeb wraz z rozwiązaniami przykładowymi. Wdrożenie pełnej funkcjonalności systemu ma zamykać się w okresie dwóch miesięcy. W ramach rocznej opłaty w wysokości ok. 15% wartości licencji, klienci uzyskają m.in. dostęp do aktualizacji i wsparcia partnerów.

Docelowo Navireo ma zastąpić pakiet Teta Biznes Partner. System ma być bezpośrednim konkurentem m.in. dla rozwiązań CDN XL, Sage Symfonia i Enova.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200