Wyścig listonoszy
- Maciej Obuchowicz,
- 06.09.1999
Sprzedaż Lotus Notes w pierwszej połowie tego roku była niższa od sprzedaży Microsoft Exchange - wynika z raportu opracowanego przez International Data Corporation (IDC). Sprzedaż indywidualnych licencji Exchange przewyższyła liczbę sprzedanych Notes o 673 tys.
Sprzedaż Lotus Notes w pierwszej połowie tego roku była niższa od sprzedaży Microsoft Exchange - wynika z raportu opracowanego przez International Data Corporation (IDC). Sprzedaż indywidualnych licencji Exchange przewyższyła liczbę sprzedanych Notes o 673 tys.
Przedstawiciele Lotus Development nie przejmują się jednak wynikami raportu. Zdaniem Kena Biscontiego, odpowiadającego za marketing w Lotusie - "Sprzedaż Microsoftu zwykle rośnie w pierwszej połowie roku, natomiast Lotusa w drugiej". Z opinia tą zgadzają się również przedstawiciele giganta z Redmond. Microsoft podaje, że sprzedaż licencji Exchange wzrosła z 3,95 mln odnotowanych w I kw. do 4,14 mln w II kw. br.
Producenci nie zgadzają się jednak co do dalszej interpretacji raportu. Zdaniem Lotusa, uda mu się utrzymać liczącą 8-10 mln bazę klientów. Microsoft twierdzi jednak, że dotychczasowi użytkownicy oprogramowania pocztowego cc:Mail w związku z problemem roku 2000 będą rozważać wykorzystanie innego pakietu komunikacyjnego - i wcale nie musi to być Notes. Trzecim pod względem wyników sprzedaży pakietów pocztowych jest Novell GroupWise, którego sprzedano 2,7 mln egzemplarzy.