Wyprzedaż w Digitalu

Digital Equipment Corporation sprzedał firmie Genicom dział zajmujący się produkcją urządzeń drukujących. Firmy nie podały wartości transakcji.

Digital Equipment Corporation sprzedał firmie Genicom dział zajmujący się produkcją urządzeń drukujących. Firmy nie podały wartości transakcji.

„Jest to element naszej długofalowej strategii zmierzającej do koncentracji na podstawowej działalności firmy" - mówi rzecznik Digitala. „Dział drukarek nie jest strategiczny dla przyszłości firmy". Analitycy zwracają uwagę, że dział Digitala, który w ostatnim czasie zajmował się wyłącznie produkcją wydajnych drukarek dla klientów korporacyjnych, nie zdobył znaczącego udziału w rynku. Genicom nadal będzie produkował drukarki z logo poprzedniego właściciela. Firma spodziewa się uzyskać roczne przychody ze sprzedaży drukarek w wysokości 100 mln USD.

W tym samym czasie Wall Street Journal doniósł, że od kilku miesięcy Digital próbuje sprzedać dział zajmujący się produkcją sprzętu sieciowego. Według amerykańskiego dziennika, wciąż firma nie może znaleźć nabywcy. Zamiar Digitala na rynku tłumaczony jest rosnącą rywalizacją między producentami sprzętu sieciowego, której Digital prawdopodobnie nie może sprostać. „Tegoroczne przychody działu sieciowego DEC-a będą o 10% niższe niż przed rokiem" - podkreśla jeden z analityków.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200