Wydruk oddany na zewnątrz

W ciągu dziesięciu lat Xerox Polska zdobył 22 klientów na usługi outsourcingu druku.

W ciągu dziesięciu lat Xerox Polska zdobył 22 klientów na usługi outsourcingu druku.

Na ich potrzeby pracuje 67 pracowników firmy. "Ożywienie na tym rynku widać od 2000 r., kiedy to klienci zaczęli dostrzegać wymierne korzyści tego typu usług" - mówi Marzena Tarkowska z Xerox Business Services.

Większość klientów kupiła usługi tzw. druku masowego lub druku na żądanie (powyżej miliona stron miesięcznie). Tego typu kontrakty to średnio przychody w wysokości 1,2 mln USD rocznie. Wśród firm korzystających z usług Xeroxa są m.in. Bosh Siemens (łódzka fabryka oddała w outsourcing druk instrukcji obsługi do swoich urządzeń i materiałów reklamowych) i PLL LOT. "Oszczędności w wyniku umów outsourcingowych widać już nawet w przypadku firm, które drukują 200 tys. stron miesięcznie" - stwierdza Marzena Tarkowska. Za każdym razem Xerox Polska dostarcza dedykowane rozwiązanie. "Musimy wiedzieć, co klient chce drukować, czy materiały te będą oprawiane, jak duże będzie obciążenie. Wówczas dostarczamy odpowiednie maszyny i oprogramowanie" - dodaje.

W 2003 r. przychody Xerox Polska z tytułu outsourcingu druku wyniosły 25,5 mln zł, a wartość usług serwisowych - 26,4 mln zł

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200