Wtorkowy Przegląd Prasy

Witryna o drukarkach 3D… Budżety działów IT rosną… Volvo liczy na sprzedaż w sieci… Nowe technologie- nie dla Polaków?... W II etapie aukcji LTE spotka się 6 rywali… Smartfon zastąpi dokument prawa jazdy… Oculus kupuje nowe firmy, by doskonalić swoje okulary… Handel w Internecie zyskuje dzięki urządzeniom mobilnym…

COMPUTERWORLD

Wszystko o drukarkach 3D

Osoby, które zamierzają kupić drukarkę 3D, powinny koniecznie odwiedzić witrynę 3D Hubs. To najpopularniejsza obecnie na świecie witryna zajmująca się tą tematyką, stworzona z myślą o entuzjastach drukarek 3D. Znajdą oni na niej przewodnik (3D Printer Guide), który pomoże im wybrać właściwy produkt. Czytając przewodnik użytkownicy mogą zapoznać się z oceną większości dostępnych obecnie na rynku drukarek 3D. Można go polecić osobom zamierzającym kupić taki sprzęt, gdyż opisuje takie drukarki i przyznaje każdej z nich notę w skali od 1 do 10. Twórcy witryny zebrali dokładnie 2279 ocen drukarek 3D. Zostały one dostarczone przez użytkowników, którzy testowali po kilka modeli drukarek 3D. Ogółem na witrynie można znaleźć ocenę 79 modeli. Jej twórcy chwalą się, że użytkownicy poświecili ogółem 1623 lata na testowanie sprzętu, drukując przez ten czas 317 tys. obiektów. Nikt do tej pory nie opracował tak kompleksowego przewodnika po tego typu drukarkach. Witryna zwraca uwagę na fakt, że popyt na niedrogie, desktopowe drukarki 3D rośnie ostatnio wręcz lawinowo. Szacuje się, że w trzecim kwartale 2014 roku na rynek trafiło 33 tys. drukarek 3D wszystkich typów i klas. Blisko 73 porc. Z nich kosztowała już mniej niż 10 tys. USD. Źródło: Przewodnik po drukarkach 3D

Będzie więcej pieniędzy dla działów IT

Szefowie działów IT jasno deklarują, że na 2015 rok chcą pozyskać znacznie więcej środków niż w poprzednich latach. Priorytetami będą m.in. wydatki na bezpieczeństwo, chmurę oraz technologie mobilne. Przygotowywany corocznie przez Computerworld raport Forecast potwierdza, że budżety IT są zdecydowanie na fali wznoszącej. Ok. 43 proc. odpytanych na potrzeby jego najnowszego wydania menedżerów przyznało, że spodziewa się wzrostu środków na IT (rok temu deklarowało to 36 proc. respondentów). Z opracowania dowiadujemy się, że średni spodziewany wzrost to ok. 13 proc. Największe sumy zostaną przeznaczone na rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, interakcji z klientem, technologii wspomagających prace i współpracę, systemy analityczne oraz cloud computing. Jednocześnie będziemy obserwować dalszy spadek wydatków na hardware. Wzrost nakładów na niektóre segmenty IT będzie jednak automatycznie oznaczać ich spadek w innych dziedzinach. Z raportu Computerworld Forecast wyraźnie wynika, że obszarem, którego oszczędności dotkną w pierwszej kolejności, będzie sprzęt – aż 24 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w 2015 r. zamierza wydawać mniej niż dotychczas na serwery, komputery przenośne i stacjonarne oraz inny hardware. To efekt m.in. przenoszenia coraz większej części do chmury – zjawiskiem towarzyszącym jest odkładanie w czasie modernizacji wdrożonych w firmach aplikacji oraz systemów, a także konsolidacji i rozbudowy własnych centrów danych. Źródło: 2015: Budżety IT na fali wznoszącej

RZECZPOSPOLITA

Volvo kupisz w sieci

Szwedzki producent samochodów będzie stopniowo wprowadzać sprzedaż przez witrynę elektroniczną i przeznaczy większe środki na reklamy w technologii cyfrowej - zgodnie ze zmianą światowej strategii marketingowej. - Nasz plan polega na oferowaniu cyfrowo wszystkich naszych modeli na wszystkich rynkach - stwierdził szef pionu sprzedaży, Alain Visser. - Firma nie pójdzie za przykładem konkurentów, BMW, Mercedesa-Benza i Audi, którzy w coraz większym stopniu uruchamiają salony-butiki w centrum miast. Jesteśmy inną marką o ograniczonych środkach finansowych. Nie wierzymy w skuteczność inwestowania w takie pałace - stwierdził Visser. Ok.80 proc. klientów Volvo już robi elektroniczne zakupy innych towarów, a badania rynku wskazują, że wielu może robić to samo z samochodami w przyszłości. Źródło: Nowe Volvo także w Internecie

Polacy nie korzystają z nowinek technicznych

Polscy konsumenci nadal korzystają z mediów w tradycyjny sposób, w niewielkim stopniu wykorzystując pełnię możliwości nowinek technicznych - wynika z badania "Zachowania konsumentów na rynku mediów i nowych technologii" zrealizowanego przez Federację Konsumentów. 80 proc. ankietowanych ogląda filmy w telewizji, 27 proc. wypożycza lub kupuje książki w księgarniach, a 71 proc. słucha muzyki w radio. Prawnik Federacji Konsumentów Andrzej Bućko podkreślił, że im bardziej zaawansowana funkcja urządzenia tym rzadziej z niej korzystamy. Polacy używają komputerów głównie do pracy (ponad 50 proc. codziennie lub ponad 2 razy w tygodniu), komunikacji i czytania wiadomości (ponad 70 proc.). 60 proc. pytanych w ogóle nie gra w gry komputerowe, 73 proc. nie czyta książek ani e-booków; 37 proc. nie ogląda na komputerze filmów. Konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych typu smartfon lub tablet nadal najczęściej wykorzystują je do tradycyjnych funkcji zwykłych telefonów jak połączenia telefoniczne (57 proc. użytkowników dzwoni codziennie) i SMS (46 proc.). Źródło: Polacy, medialni konserwatyści

W II etapie aukcji LTE 6 spółek

Wszystkie 6 spółek, które w terminie złożyły wstępne oferty na częstotliwości z zakresu 800 i 2600 MHz, zostały przez UKE zakwalifikowane do II etapu aukcji. Na liście uczestników II etapu aukcji LTE są więc wszyscy operatorzy komórkowi: Orange Polska, P4, T-Mobile Polska i Polkomtel, a także spółki Hubb Investments i NetNet. Pierwsza z dwóch ostatnich może być związana z Emitelem, druga to spółka to najprawdopodobniej własność Szymona Ruty, syna współwłaściciela Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. Źródło: Sześć firm zakwalifikowanych do aukcji LTE

PULS BIZNESU

Prawo jazdy w smartfonie

Amerykański stan Iowa planuje w 2015 r. wprowadzenie mobilnej wersji prawa jazdy. Dokument będzie do okazania za pomocą specjalnej aplikacji na telefon, którą wszyscy posiadacze ważnego prawa jazdy będą mogli pobrać bezpłatnie. Autentyczność uprawnień użytkownika do tej wersji dokumentu będzie potwierdzana specjalnym numerem PIN. Stanowy Departament ds. transportu pracuje również nad tym, aby uchronić mobilne prawo jazdy przed próbą fałszerstwa, m.in. poprzez skanowanie odcisków palców oraz zdjęcie twarzy posiadacza. W planach jest całkowite zastąpienie wersją cyfrową wersji "kartonikowej" obowiązującej dziś. Źródło: Prawo jazdy w smartfonie już w 2015 r.

Oculus kupuje przydatne technologie

Producent okularów wirtualnej rzeczywistości, firma Oculus VR przejął dwa start-upy działające na tym rynku. To firmy Nimble VR i 13th Lab, których technologia ma sprawić, że okulary będą oferowały bardziej trójwymiarowy obraz i będą lepiej reagowały na gesty. Koncern nie ujawnił szczegółów finansowych tych transakcji. Oculus VR jest firmą, którą w marcu tego roku przejął portal społecznościowy Facebook płacąc 2 mld USD. Źródło: Oculus VR przejmuje inne firmy

e-commerce liczy na urządzenia mobilne

W 2014 r. w e-commerce najgorętszym tematem była sprzedaż przy wykorzystaniu technologii mobilnych oraz wejście w życie ustawy, rozszerzającej prawa konsumenta. Firma Sociomantic Labs, która dostarcza usług branży e-commerce, podpowiada, na jakie aspekty działalności i relacji z klientami powinni położyć nacisk przedsiębiorcy w nadchodzącym roku. Dostosowanie witryny internetowej do klientów robiących zakupy przez smartfona czy tablet to już standard. Według praktyków wyzwaniemdla sektora e-handlu pozostaje dotarcie do klienta mobilnego z jednym przekazem reklamowym, niezależnie od sposobu robienia zakupów. Źródło: Komórki i tablety pociągną e-handel w przyszłym roku

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200