Wolna komunikacja i spółka

3Com Polska zamierza zaproponować klientom konsultacje techniczne i inne usługi.

3Com Polska zamierza zaproponować klientom konsultacje techniczne i inne usługi.

W ramach przekształcenia polskiego przedstawicielstwa koncernu 3Com GmbH z siedzibą w Monachium w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością 3Com Polska producent sprzętu i oprogramowania sieciowego zamierza oferować swoim klientom wiele usług, łącznie z projektowaniem sieci teleinformatycznych. Istniejące od dwóch lat przedstawicielstwo firmy funkcjonowało formalnie jako biuro informacji technicznej, nie prowadzące działalności gospodarczej na własny rachunek.

"Obecnie prowadzimy prace formalnoprawne, które powinny zakończyć się jeszcze przed wakacjami" - potwierdził Wojciech Głownia, dyrektor biura. Jego zdaniem, potrzeba przekształcenia przedstawicielstwa w spółkę pojawiła się rok temu, a od tamtej pory prowadzone są działania zmierzające do jej powstania. "Jak widać na przykładzie innych zachodnich firm teleinformatycznych, założenie spółki ma też charakter prestiżowy - rynek inaczej postrzega działalność tak prowadzoną" - uważa Wojciech Głownia.

Jedna cena

Firmie 3Com często stawiano zarzut (robili to również jej polscy partnerzy), że utrzymuje niejednolitą politykę cenową w różnych regionach świata. W efekcie sprowadzane do Polski produkty 3Com sprzedawano z pominięciem warszawskiego przedstawicielstwa i monachijskiej centrali. "W ciągu kilku najbliższych miesięcy sytuacja zmieni się" - twierdzi Wojciech Głownia. W przygotowaniu jest program współpracy z europejskimi partnerami 3Com, identyczny z obowiązującym w obu Amerykach. Po Europie zmiany obejmą również region Azji i Pacyfiku.

"Jest to krok w kierunku ujednolicenia naszej polityki na świecie" - kontynuuje dyrektor warszawskiego biura. Ceny i upusty dla partnerów we wszystkich regionach zostaną ustalone na jednakowym poziomie. Jednocześnie firma postawi partnerom takie same warunki współpracy, jakich wymaga się np. od amerykańskich firm współpracujących z 3Com. Dotyczy to m.in. stabilności finansowej firmy, doświadczenia w zakresie obsługi technicznej i handlowej. W związku z tym ma być rozszerzony program szkoleń i autoryzacji udzielanych przez producenta.

Przewaga systemów

W połowie ubiegłego roku 3Com zdecydował się na podział organizacji na dwa działy - zajmujący się tworzeniem systemów teleinformatycznych i produkujący karty sieciowe (na tym rynku 3Com jest światowym liderem). W roku 1996 przychody firmy na świecie uzyskane z działalności obu pionów były prawie równe. W Polsce ok. 60% przychodów stanowiła sprzedaż systemów. Mniejszy udział kart sieciowych w ogólnej sprzedaży polskiego przedstawicielstwa związany jest - zdaniem Wojciecha Głowni - z innym niż w USA i Europie Zachodniej rozkładem sił na rynku sieciowym - zwłaszcza z mniejszą konkurencją wśród dostawców złożonych systemów teleinformatycznych. Główni konkurenci 3Com z rynku amerykańskiego - poza Cisco - są dotychczas w Polsce mniej widoczni.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200