Więcej specjalizowanych partnerów
- Piotr Waszczuk,
- 08.12.2009
W grudniu Oracle wprowadził nowe zasady współpracy z partnerami. Zakładają one większą specjalizację firm współpracujących z koncernem.. To zaś ma ułatwić klientom dostęp do dynamicznie rozwijającej się oferty Oracle.
Grzegorz Grunwald, dyrektor ds. współpracy z partnerami w Oracle Polska Sp. z o.o.
"Z rynku docierały do nas sygnały, że taka zmiana jest potrzebna. Dawniej Oracle sprzedawał głównie rozwiązania bazodanowe. Dziś mamy znacznie szerszą ofertę,a nasi klienci potrzebują jasnego obrazu zależności handlowych i specjalizacji poszczególnych partnerów" - mówi Grzegorz Grunwald, dyrektor ds. współpracy z partnerami w Oracle Polska. Prezentacja kompetencji poszczególnych firm współpracujących z Oracle jest głównym założeniem programu OPN Specialized. Warunki obowiązującego od grudnia br. programu zakładają, że partnerzy biznesowi Oracle będą bardziej rozpoznawalni na rynku pod względem ich umiejętności i kompetencji. Możliwość zdobywania specjalizacji ma być zaś uzależniona od poziomu współpracy.
Każdemu wedle kompetencji
Program OPN Specialized zakłada cztery poziomy partnerstwa. Najniższy - Remarketer ma być otwarciem oferty Oracle na nowe kanały dystrybucji. "To oferta dla firm typowo transakcyjnch, od których nie wymagamy szczególnych kompetencji technicznych. Dzięki nowym warunkom współpracy zyskają możliwośćudziału w procesie sprzedaży licencji" - mówi Grzegorz Grunwald. Trzy kolejne poziomy partnerstwa otwierają drogę do działań integracyjnych, wdrożeniowych oraz do tworzenia własnych rozwiązań w oparciu o technologię Oracle.
Poziom Silver stanowi rozszerzenie najniższego szczebla partnerstwa o m.in. mozliwość korzystania z licencji deweloperskich, ofery szkoleniowej Oracle University, a także dostepu do usług asysty technicznej. Natomiast poziomy Gold i Platinum dają możliwość sprzedaży wszystkich produktów z oferty Oracle i specjalizacji w obrębie poszczególnych linii oprogramowania. Posiadacze statusu Platinum będą mogli skorzystać również ze specjalnych ofert marketingowych i szkoleniowych. "Uzyskanie specjalizacji wymaga spełnienia określonych kryteriów. Poszczególne szczeble współpracy wymagają odpowiednio licznego zespołu specjalistów technicznych i sprzedażowych oraz referencji poświadczających kompetencje firmy w zakresie konkretnej linii rozwiązań" - mówi Grzegorz Grunwald.