Więcej aplikacji, mniej sprzętu

Komputer Expo powoli przestaje być imprezą, na której promuje się głównie otoczenie komputera PC.

Komputer Expo powoli przestaje być imprezą, na której promuje się głównie otoczenie komputera PC.

Tegoroczna wystawa Komputer Expo 2000 zgromadziła mniejszą niż dotychczas liczbę wystawców. Wielcy producenci komputerów - Compaq, Hewlett-Packard czy IBM - byli reprezentowani jedynie przez partnerów handlowych. Wśród producentów komputerów wyjątkiem był JTT Computer, który na stoisku zorganizował promocję najnowszych, kolorowych komputerów Adax, nieodmiennie kojarzących się z równie kolorową ofertą komputerów iMac Apple Computer. Na targach zabrakło - licznych w ub.r. - firm z Tajwanu.

Ważniejszy klient

Wielu polskich producentów oprogramowania wspomagającego zarządzanie zaprezentowało na targach moduły systemów klasy CRM (Consumer Relationship Management), wspierające pracę działów sprzedaży. CDN przedstawił Pico - oprogramowanie wspomagające pracę handlowców, działające na platformie Windows CE. Produkt zintegrowano z systemem zarządzania - CDN XL.

ComArch z kolei przedstawił system CRM Profile wspomagający utrzymanie kontaktów z klientami. Aplikacja ta została wykonana w technologii trójwarstwowej. Oprócz oprogramowania klienckiego i serwera bazy danych, system ma także warstwę pośrednią w postaci servletów Javy, działających na serwerze WWW. Rozwiązanie jest w założeniu niezależne od platformy systemowej i bazodanowej. Wymiana informacji pomiędzy oprogramowaniem klienckim a serwerem WWW jest przeprowadzana z wykorzystaniem technologii XML.

Moduł CRM, zintegrowany z systemem PowerAMS, przedstawiła także firma Cron.

Sieci mniejsze i większe

Jedno z największych stoisk targowych na Komputer Expo już tradycyjnie miał Novell. Firma, prezentująca swoją ofertę wspólnie z partnerami, po raz pierwszy pokazała dedykowane urządzenia buforujące oparte na systemie Novell Internet Caching System (ICS). Targi Komputer Expo zbiegły się także z ogłoszeniem przez 3Com wsparcia dla usług katalogowych NDS eDirectory. 3Com zapowiedział wprowadzenie na rynek w II kwartale br. narzędzia 3Com Transcend Policy Management System, pozwalającego konfigurować przełączniki i routery firmy z egzekwowaniem priorytetów nadanych poszczególnym użytkownikom przez administratorów NetWare wykorzystujących NDS.

Na Komputer Expo w tym roku nie było prezentacji oferty Microsoftu. Firma prowadziła jednak seminaria towarzyszące imprezie, na których zaprezentowała m.in. nowy system Windows 2000. Microsoft zapowiedział, że polska wersja systemu Windows 2000 Professional (odpowiednik Windows NT Workstation 4.0) zostanie wprowadzona na rynek w połowie kwietnia br. Microsoft pracuje również nad lokalizacją Windows 2000 Server. Polska wersja systemu pojawi się w sprzedaży równocześnie z polską wersją Windows 2000 Professional. Będzie to pierwsza polska wersja serwerowego systemu operacyjnego w całości poddana lokalizacji.

Nowe pudełka

Jednym z nielicznych producentów komputerów PC, który zaprezentował swoje produkty na Komputer Expo, była Toshiba. Warszawskie targi były okazją do pokazania pierwszego komputera biurkowego Toshiby, który znajdzie się w ofercie Techmexu w kwietniu br. W Polsce firma sprzedawała dotychczas jedynie notebooki. Przedstawiciele Toshiby chcieliby jeszcze w tym roku uzyskać 3-proc. udział w polskim rynku komputerów PC. Jej sprzęt ma być konkurencyjny wobec tańszych modeli komputerów Compaqa, HP i Della.

Jedną z ciekawostek targowych były komputery i notebooki siedleckiej firmy EBS. Jej komputery mają obudowy z lekkich stopów magnezowych i zabezpieczenia antywstrząsowe. Są także zabezpieczone przed "wyciekiem" informacji w postaci emisji pola elektromagnetycznego.

Podczas targów przyznano nagrody Info-Star '99. W kategoriach - Osiągnięcia biznesowe wyróżniono Waldemara Sielskiego, dyrektora generalnego Microsoft sp. z o.o.; Rozwiązania informatyczne - Lecha Szuksztę, dyrektora Departamentu Informatyki Narodowego Banku Polskiego; Propagowanie informatyki - Stanisława Stanucha, dziennikarza Gazety Wyborczej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200