Wiadomości lokalne

BiznesPolska tworzy sieć regionalnych serwisów informacyjnych o tematyce gospodarczej. Zaoferuje również usługi dla ludzi biznesu, m.in. rezerwacje hoteli.

BiznesPolska tworzy sieć regionalnych serwisów informacyjnych o tematyce gospodarczej. Zaoferuje również usługi dla ludzi biznesu, m.in. rezerwacje hoteli.

W serwisie BiznesPolska.pl znajdują się zarówno informacje dotyczące wydarzeń ogólnopolskich, jak i lokalnych - na razie tylko warszawskich. Stopniowo ma to się zmienić. Firma planuje, by serwis koncentrował się przede wszystkim na wiadomościach lokalnych. "Dostarczanie informacji i usług związanych wyłącznie z danym regionem ma wyróżniać nas spośród innych konkurencyjnych serwisów poświęconych tematyce biznesowej. Chcemy być jak najbliżej przedsiębiorstw i ich środowisk w każdym dużym ośrodku biznesu w Polsce" - mówi Jarosław Gorzko, dyrektor ds. marketingu w BiznesPolska. Pomysł na stworzenie serwisu, który udostępniałby informacje regionalne adresowane do przedstawicieli biznesu, zaczerpnięto z rynku amerykańskiego. Za wzór posłużył serwishttp://www.dbusiness.com.

Załatwić wszystko

BiznesPolska otworzył już biuro w Poznaniu, a wkrótce powstaną kolejne: we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Katowicach. Każdy internauta, wchodząc na strony serwisu, będzie mógł przejść do informacji dotyczących interesującego go regionu poprzez odsyłacz zamieszczony na stronie głównej. Zarejestrowani użytkownicy będą automatycznie kierowani na interesujące ich strony. Wkrótce będą oni mogli skorzystać także z możliwości stworzenia własnego profilu, co pozwoli na personalizowanie wyświetlanej zawartości.

Wiadomości publikowane w serwisie informacyjnym pochodzą z agencji Reuters. Dzięki współpracy z internetowym serwisem Przetargi zamieszczane są szczegółowe wiadomości o ogłaszanych przetargach. Dostępne jest również kalendarium wydarzeń i zbiór informacji o restauracjach, tworzony dzięki bazom danych dostarczany przez City Magazine, oraz lista hoteli, a także rozkłady jazdy pociągów i samolotów.

Nie tylko reklama

Od niedawna użytkownicy mogą zarejestrować się w serwisie, dzięki czemu uzyskują dostęp do analiz i raportów tworzonych przez agencje badania rynku. Mogą także otrzymywać pocztą elektroniczną zestaw zebranych w ciągu tygodnia informacji z wybranej branży. "Obecnie zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do ok. 250 raportów i analiz. Jednak najświeższe i najcenniejsze materiały planujemy sprzedawać" - mówi Jarosław Gorzko.

Źródłem dochodów dla serwisu ma być, oprócz zamieszczanych w nim reklam, handel elektroniczny. Prowadzone są rozmowy z firmami, dotyczące współpracy przy sprzedaży biletów lotniczych i kolejowych oraz rezerwacji hoteli. Twórcy serwisu planują dodanie przewodnika po polskich miastach (destination guide), w którym będą dostępne informacje o restauracjach czy adresy urzędów miejskich. Firma zamierza również sprzedawać oprogramowanie - np. programy księgowe dla małych przedsiębiorstw. Udostępni także bazę danych dziennika ustaw i publikacji Monitora Polskiego.

Non stop online

Szatę graficzną serwisu przygotowała firma zewnętrzna, ale wszystkie prace programistyczne wykonuje dwóch informatyków. "Obecnie najwięcej czasu zajmuje nam uodpornianie serwisu na błędy użytkowników. Staramy się wykluczyć możliwość mimowolnego zawieszenia systemu" - mówi Daniel Konarzewski, odpowiedzialny za prace programistyczne.

Obecnie serwis działa pod MS Windows NT 4.0. "Starsza technologia, obecna na rynku od kilku lat, daje większą gwarancję. Jest bardziej przewidywalna. Myślimy o migracji do Windows 2000, ale stanie się to nie wcześniej niż za rok" - twierdzi Daniel Konarzewski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200