Wiadomość z sieci

Wydawca Gazety Wyborczej stworzy portal internetowy. W ciągu 3 lat przeznaczy na ten cel 40 mln zł.

Wydawca Gazety Wyborczej stworzy portal internetowy. W ciągu 3 lat przeznaczy na ten cel 40 mln zł.

Oferta Agory w Internecie będzie w pierwszym etapie skierowana do klientów indywidualnych. Spółka zamierza stworzyć jeden portal krajowy i kilka lokalnych, a następnie rozwinąć kanały tematyczne (m.in. dom, finanse, turystyka). Portal powieli obecny układ Gazety Wyborczej.

Reklamy i handel

Agora rozważa też przygotowanie serwisów dla firm. Wpływy z Internetu będą pochodzić głównie z działalności reklamowej, a z czasem z handlu elektronicznego. Wydatki na stworzenie portalu wyniosą do 2002 r. 40 mln zł.

"Siłą naszego projektu internetowego jest wykorzystanie atutów firmy - największego polskiego dziennika Gazety Wyborczej, jej marki, związanych z nią czytelników, bogactwa informacji krajowych i lokalnych. Agora wykorzysta także do promocji marki internetowej rosnącą grupę rozgłośni radiowych" - twierdzą w oficjalnym komunikacie przedstawiciele wydawnictwa. Agora zamierza wykorzystać do stworzenia portalu doświadczenia związane z wydawaniem internetowej wersji Gazety Wyborczej.

Internet w grupie

Spółka internetowa Agory będzie odrębną jednostką w strukturze grupy. Będzie nią kierować Helena Łuczywo, członek zarządu Agory i jeden z redaktorów Gazety Wyborczej. Nad projektem internetowym pracuje już 16-osobowy zespół. Do końca roku jego liczba zwiększy się do 40 osób. Koszty zatrudnienia nowych pracowników i zakupu systemu informatycznego, na którego bazie powstanie portal Agory, są szacowane w 2000 r. na 14 mln zł. Do 2002 r. inwestycje internetowe wyniosą prawdopodobnie 40 mln zł.

Agora SA - notowana od kwietnia 1999 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych - jest wydawcą Gazety Wyborczej. Ma także udziały w 10 rozgłośniach radiowych. Ostatnio spółka kupiła dwie kolejne stacje i otrzymała koncesję na prowadzenie trzeciej. We wrześniu 1997 r. Agora wykupiła udziały w TKP, spółce-matce, płatnej telewizji Canal+ i cyfrowej telewizji satelitarnej Cyfra+.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200