Wasko i Hoga.pl łączą się

Ostatniego dnia czerwca odbędą się walne zgromadzenia akcjonariuszy firm Wasko i Hoga.pl, które mają przegłosować ich połączenie.

Ostatniego dnia czerwca odbędą się walne zgromadzenia akcjonariuszy firm Wasko i Hoga.pl, które mają przegłosować ich połączenie.

W lipcu ma zostać złożony do KPWiG prospekt niepublicznej emisji akcji Hoga.pl, które otrzymają akcjonariusze Wasko. We wrześniu br. nowa firma miałaby już być notowana na warszawskiej giełdzie. Przypomnijmy, nowy integrator pojawi się na warszawskiej giełdzie dzięki fuzji powiązanych kapitałowo spółek - Wasko i Hoga.pl, kontrowanych przez Wojciecha Wajdę. Giełdowa Hoga.pl w wyniku podwyższenia kapitału przejmie w całości gliwicką spółkę Wasko. "Połączone spółki, dzięki wykorzystaniu silnego potencjału kapitałowego Wasko, jego szerokiego zasięgu działania - posiada 13 oddziałów w Polsce - oraz dzięki wykorzystaniu statusu spółki publicznej i doświadczeniu Hoga.pl w sektorze administracji publicznej uzyskają dostęp do nowych klientów i segmentów rynku" - tak fuzję uzasadniają zarządy firm.

Wasko działa od 1998 r. i oferuje m.in. rozwiązania dla telekomunikacji i firm zajmujących się dystrybucją energii. W ostatnim czasie coraz aktywniej działa również w sektorze administracji publicznej. Wasko podpisało niedawno m.in. umowę na wdrożenie Systemu Wspomagania Dowodzenia w Komendzie Miejskiej Policji w Kielcach. W 2005 r. spółka miała 225,9 mln zł przychodu i 12 mln zł zysku netto. Do Grupy Kapitałowej Wasko, oprócz Hoga.pl (posiada 29,6% jej akcji), należy także ATUT, oferująca urządzenia telekomunikacyjne do przewodowej i bezprzewodowej łączności.

Hoga.pl działa od 2000 r. i od początku była związana z branżą internetową. Niedługo po debiucie giełdowym spółka zrezygnowała z prowadzenia portalu horyzontalnego, zmieniając profil na działalność usługową. Spółka oferuje rozwiązania IT dla małych i średnich firm oraz jednostek administracji. Posiada m.in. tytuł Microsoft Gold Certified w kategorii Information Worker Solutions. Przez ostatnie pięć lat firmie nie udało się wyjść na plus. Jedynie rok 2004 Hoga.pl zamknęła z 728 tys. zł zysku netto, przy 13,6 mln zł przychodu. W 2005 r. firma miała 14,6 mln zł przychodu i 0,4 mln zł straty netto.

"Naszym strategicznym obszarem działania wciąż pozostaje telekomunikacja, lecz równocześnie staramy się sukcesywnie zwiększać sprzedaż naszych rozwiązań dla przemysłu i administracji publicznej. Stawiamy na dywersyfikację źródeł przychodów, w co dobrze wpisuje się przejęcie Hoga.pl. Marka ta nie zniknie z rynku. Nadal będziemy oferować jej usługi i starać się poszerzać krąg ich odbiorców" - zapewnia Tomasz Kosobucki, członek zarządu Wasko.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200