WWW do poprawy

Specjaliści zajmujący się graficznymi interfejsami użytkownika alarmują, że większość serwisów WWW jest tworzona bez zachowania podstawowych zasad ergonomii.

Specjaliści zajmujący się graficznymi interfejsami użytkownika alarmują, że większość serwisów WWW jest tworzona bez zachowania podstawowych zasad ergonomii.

Zaniedbuje się przede wszystkim przeprowadzenie testów użytkowych z udziałem osób, które nie mają doświadczenia przy korzystaniu z Internetu. Często jedynymi testerami funkcjonalności budowanych stron WWW są osoby zaangażowane w realizację projektu. A taka ocena nie jest miarodajna, nie uwzględnia nieoczekiwanych zachowań użytkowników (serwis powinny oceniać osoby stanowiące reprezentatywną próbkę docelowych użytkowników). Doświadczenia z testów użyteczności często są zaskakujące nawet dla doświadczonych twórców stron WWW. Okazuje się, że użytkownicy np. nie wiedzą nawet, iż stronę często trzeba przesunąć w dół, gdyż nie mieści sie na jednym ekranie. Nierzadko też zdarza się, że użytkownik obawia się, iż może coś popsuć, wpisując coś na stronę WWW. Według Jacoba Nielsena, eksperta o światowej sławie od graficznych interfejsów użytkownika, ponad 90% komercyjnych serwisów WWW wymaga poprawienia. Nawet drobne poprawki mogą przynieść istotne efekty (wg miar użyteczności proponowanych przez J. Nielsena - http://www.nngroup.com).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200