WWW, czyli współzawodnictwo

Popularne internetowe serwisy walczą o klientów poziomem usług.

Popularne internetowe serwisy walczą o klientów poziomem usług.

Amerykańska edycja tygodnika Computerworld przeprowadziła niedawno dwa rankingi, w których poddano ocenie usługi bankowe oferowane przez Internet i poziom oferty internetowych księgarni. W pierwszej kategorii wygrały serwery WWW prowadzone przez Bank of America (www.bankamerica.com) oraz Wells Fargo (www.wellsfargo.com). Dotychczas jedynie cztery banki w USA zdecydowały się na zaoferowanie klientom pełnego dostępu do posiadanych przez nich kont za pośrednictwem stron WWW.

Poza możliwością skorzystania z bankowej oferty, w rankingu Computerworlda oceniana była łatwość uzyskania informacji i szybkość działania danego serwisu. Oba banki oferują także możliwość ściągnięcia informacji finansowych (dotyczących rachunku danego klienta) w postaci pliku czy arkusza kalkulacyjnego do najbardziej popularnych programów rachunkowych - Excela, Microsoft Money czy Quicken. Klienci muszą miesięcznie płacić około 5 USD za korzystanie z całego serwisu.

Sieciowe książki

W drugim rankingu zwyciężyła księgarnia BookStack (www.books.com), mimo iż nie oferuje ona największej liczby tytułów. Najbardziej znana internetowa księgarnia - Amazon.com (www.amazon.com) ma ich aż pięciokrotnie więcej - ogółem ok. 2,5 mln różnych tytułów. Najważniejszy kryterium przy wyborze najlepszej księgarni była różnorodność opcji i elastyczność narzędzia służącego do wyszukiwania poszczególnych tytułów bądź książek dotyczących konkretnej tematyki. Serwery WWW tym także różnią się od zwykłej księgarni, że za ich pomocą można tworzyć wirtualne kluby czytelnicze lub prowadzić swego rodzaju publiczne listy, zawierające recenzje poszczególnych książek pisane przez czytelników.

Sytuacja na rynku internetowych księgarni może się jednak zmienić, gdy pojawią się tam największe sieci "ziemskich" księgarni, które już nad tym pracują.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200