WWDC 2017: Apple stawia na rozszerzoną rzeczywistość

Apple zaprezentował na trwającej właśnie firmowej konferencji WWDC 2017 (Worldwide Developers Conference) rozwiązanie noszące nazwę ARKit, dzięki któremu produkowane przez niego urządzenia będą wspierać technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR; Augmented Reality).

Tym samym firma potwierdza, że oprócz takich technologii jak AI (sztuczna inteligencja), ML (maszynowe uczenie się) i VR (wirtualna rzeczywistość), również technologia rozszerzonej rzeczywiści znajdzie się w najbliższym czasie w kręgu jej zainteresowań.

Oprogramowanie ARkit pozwala deweloperom tworzyć aplikacje uruchamiane na smartfonach iPhone oraz tabletach iPad, które łączą świat rzeczywisty ze światem wirtualnym, tworząc w ten sposób zupełnie nowe możliwości jakie oferuje technologia rozszerzonej rzeczywistości.

Zobacz również:

  • Jeszcze kurz nie opadł, a Qualcomm już zapowiada nowe CPU
  • Technologia AI firmy Google zostanie wprowadzona do iPhone’ów

Dzięki niej wirtualne obiekty można integrować z otaczającym użytkownika tych urządzeń rzeczywistym światem. To zupełnie nowa jakość, dzięki której zarówno indywidualni użytkownicy jak i biznesowi będą mogli w lepszy sposób korzystać z usług IT.

Wraz z prezentacją pakietu ARkit Apple zapowiedział aplikację wspierającą technologię rozszerzonej rzeczywistości, nadając jej nazwę Wingnut. Pozwala ona „wklejać” wirtualne obiekty do otaczającego nas naturalnego środowiska, tak iż do stolika przy którym siedzimy w kawiarni przysiądzie się np. w pewnym momencie wirtualna osoba, np. znany aktor.

Prezentując pakiet ARkit korporacja nie kryła, że chce aby jej urządzenia – głównie smartfony iPhone – stały się największą na świecie platformą wspierającą technologię rozszerzonej rzeczywistości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200