Vobis poszuka kapitału na parkiecie

Rozbudowa detalicznej sieci sprzedaży i platformy internetowej, poszerzanie oferty o produkty telekomunikacyjne, uruchomienie kanału sprzedaży produktów i usług dla przedsiębiorstw oraz przejęcia - to najważniejsze cele emisyjne Vobisu.

Rozbudowa detalicznej sieci sprzedaży i platformy internetowej, poszerzanie oferty o produkty telekomunikacyjne, uruchomienie kanału sprzedaży produktów i usług dla przedsiębiorstw oraz przejęcia - to najważniejsze cele emisyjne Vobisu.

Firma pracuje nad prospektem emisyjnym. Jak zapowiada Tomasz Kordas, wiceprezes spółki, dokument powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego w drugiej połowie sierpnia br. "Chcemy zadebiutować na warszawskiej giełdzie w październiku lub listopadzie" - mówi Tomasz Kordas. Do momentu publikacji prospektu spółka nie ujawnia wartości emisji i kwot, które zamierza przeznaczyć na poszczególne cele.

Większa sieć i więcej mobilności

Pieniądze pozyskane z giełdy na pewno zostaną przeznaczone na rozwój sieci sprzedaży - punktów własnych i partnerskich. "Planujemy otwierać w Polsce co roku 15 sklepów własnych i 25 partnerskich" - mówi Tomasz Kordas. Vobis planuje jednak także ekspansję na rynki czeski, słowacki i rumuński. Wszędzie tam dostrzega duży potencjał wzrostu i bardzo dobrą koniunkturę na produkty IT. Dzięki emisji spółka zyska także środki na akwizycje mniejszych sieci sprzedaży, zarówno w kraju, jak i za granicą.

Obok salonów z dużym asortymentem sprzętu i oprogramowania komputerowego Vobis planuje uruchamiać punkty Vobis Mobile, w których dostępne będą notebooki, urządzenia do nawigacji satelitarnej i usługi operatorów komórkowych. Pierwsze takie punkty ruszyły w tym roku. "Do końca 2007 r. utworzymy ich 15. W następnych latach planujemy zakładać co roku 25 kolejnych, ponieważ dynamicznie wzrasta zainteresowanie klientów sprzętem i usługami zwiększającymi ich mobilność" - mówi Tomasz Kordas. Cele emisyjne obejmują także inwestycje w internetowy kanał sprzedaży - rozbudowę istniejącej platformy do sprzedaży w sieci, a także zbudowanie nowych. W tym celu możliwe są przejęcia innych podmiotów.

Oferta dla firm

Vobis chce także wejść na rynek średnich i dużych przedsiębiorstw. "Zamierzamy uruchomić kanał sprzedaży B2B. Dzięki środkom z giełdy sfinansujemy budowę zespołu doradztwa biznesowego, który - obok sprzedaży sprzętu - będzie świadczył usługi integratorskie i doradcze. Rynek ten ma interesującą wielkość" - podkreśla Tomasz Kordas. "Dla tego kanału przygotowujemy produkty łączone z dodatkowymi usługami" - dodaje.

Tomasz Kordas, wiceprezes firmy VOBIS
Planujemy ekspansję na rynki czeski, słowacki i rumuński. Wszędzie tam dostrzegamy duży potencjał wzrostu i bardzo dobrą koniunkturę na produkty IT.
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200