Twitter mówi „nie” agencjom wywiadowczym

Jak podaje Wall Street Journal, Twitter zabronił współpracującej z nim firmie dostarczać wywiadowi amerykańskiemu danych generowanych przez korzystających z jego usług użytkowników. To ważna wiadomość świadcząca o tym, że Twitter nie zamierza ulec naciskom agencji wywiadowczych, które chcą mieć wzgląd do informacji umieszczanych przez użytkowników w Internecie.

Współpracująca z Twitterem firma nosi nazwę Dataminr. Odbiera ona tweety generowane przez użytkowników Twittera, a następnie używając do tego celu wyspecjalizowanych narzędzi poddaje je analizie i tak przetworzone informacje sprzedaje np. agencjom reklamowym czy generalnie firmom trudniącym się marketingiem oraz handlem.

Szefowie firmy Dataminr (w której Twitter ma udziały i którą kontroluje) mieli poinformować niedawno amerykańską agencję wywiadowczą NSA, że nie będzie jej dalej świadczyć żadnych usług. Jak donoszą dobrze poinformowane źródła, agencja stworzyła nawet specjalny oddział, który zajmuje się przetwarzaniem informacji dostarczanych je przez różnych dostawców usług internetowych.

Zobacz również:

  • Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI

Jak dotąd Dataminr nie skomentował informacji podanej przez Wall Street Journal.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200