Targi, nie salon

Infosystem 2003 nie będzie, jak niegdyś, salonem reklamowym branży IT. Na targach będą dominować małe, rozwijające się firmy.

Infosystem 2003 nie będzie, jak niegdyś, salonem reklamowym branży IT. Na targach będą dominować małe, rozwijające się firmy.

Infosystem, tak jak wszystkie targi, walczy o zainteresowanie wystawców. W tym roku, pod wspólnym hasłem: Informacja - Komunikacja - Promocja, obok Infosystemu i Eurofoto, w tym samym terminie są organizowane także targi Poligrafia i Euro-Reklama.

#Więcej o targach Infosystem#
http://www.pcworld.pl/infosystem
</td></tr></table>Według wstępnych danych w tym roku udział w Infosystemie i Eurofoto zapowiedziało ok. 190 firm. Rzeczywista liczba stoisk prawdopodobnie tylko nieznacznie przekroczy 100 - wiele firm zdecydowało się uczestniczyć w targach poprzez swoich partnerów handlowych. W efekcie spośród kilkunastu targowych pawilonów Infosystem wraz z imprezami towarzyszącymi zajmie jedynie dwa. Mizeria targów paradoksalnie czyni je bardziej "międzynarodowymi" - firmy zagraniczne będą stanowić ok. 1/3 wystawców.

Największym atutem poznańskich targów wciąż pozostaje ich termin - zaraz po hanowerskim CeBIT. Przyciąga to głównie firmy tajwańskie, których przedstawiciele przyjeżdżają do Europy na CeBIT, a później wykorzystują Infosystem dla dodatkowej promocji produktów w Polsce. Z powodu małej odległości wielu wystawców stanowią firmy niemieckie. W obu przypadkach są to głównie firmy małe, oferujące podzespoły dla komputerów PC i niewielkich sieci.

Przy tej liczbie wystawców zwiedzanie Infosystemu 2003 na pewno nie da pełnego przeglądu krajowej oferty sprzętu czy oprogramowania - nawet w wąskich segmentach rynku. Od kilku lat z udziału w tych, a także innych targach systematycznie wycofywały się duże firmy zagraniczne, a wraz z nimi także dystrybutorzy.

Jako jedyny z "wielkich", w tym roku na Infosystemie pojawi się IBM, choć też tylko pośrednio poprzez pięciu partnerów.

Targi są więc przede wszystkim okazją do promocji mniejszych - nowych lub dopiero rozwijających się firm, chcących wzmocnić swoją pozycję na rynku. Dobrym przykładem jest OpenOffice Polska, dystrybuująca polską wersję pakietu aplikacji biurowych tworzonego w ramach projektu open source.

Tych, którzy po udziale w targach będą czuć niedosyt, organizatorzy zapraszają na towarzyszące imprezie seminaria i prezentacje. Jedna z nich to Praktyczne zastosowania sieci bezprzewodowych. Będzie dotyczyć nie tylko technologii i architektury, ale także aspektów prawnych.

Inna ciekawa konferencja nosi tytuł: Polski Internet Optyczny PIONIER: Technologie, Usługi i Aplikacje. Jej tematyka obejmuje m.in. kierunki rozwoju, doświadczenia z elektroniczną edukacją, administracją rządową, bibliotekami cyfrowymi, obliczeniami naukowymi oraz technologiami optycznymi.

Pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji na targach odbędzie się konferencja Elektronika Polska. Z kolei Instytut Elektrotechniki Przemysłowej Politechniki Poznańskiej organizuje seminarium Zastosowania komputerów w elektrotechnice. Na konferencji Media cyfrowe XXI wieku odbędą się prelekcje dotyczące cyfrowych technologii przetwarzania obrazów i dźwięku.

BCS Polska, paw. 5, st. 22

BCS Polska, specjalizująca się w systemach kodów kreskowych, przedstawi na targach najnowsze rozwiązania firm Symbol Technologies, Zebra Technologies, Birch oraz RJS. Będą to m.in. komputery przenośne, czytniki, drukarki i oprogramowanie do zbierania danych w terenie. Niektóre modele są wyposażone w moduły do transmisji bezprzewodowej (GPRS, 802.11b i Bluetooth).

Dr.Web Polska, paw. 5, st. 26

Firma zaprezentuje najnowszą wersję oprogramowania antywirusowego Dr.Web. Oferuje jednoroczne licencje jedno- i wielostanowiskowe, a także licencje na serwer fizyczny z systemem Linux, przeznaczone dla dostawców usług internetowych. Oprócz Windows i Linuxa, oprogramowanie może pracować w środowiskach DOS, NetWare, Solaris i FreeBSD.

Excel Systemy Nawigacyjne, paw. 8, st. 44

Excel, dystrybutor odbiorników GPS firmy Garmin, przedstawi NavTalk GSM - telefon GSM ze zintegrowanym odbiornikiem GPS. Standardowo zawiera on mapę Europy Zachodniej - mapa Polski jest oferowana jako opcja (ok. 500 zł brutto). NavTalk GSM umożliwia zapamiętanie do 500 lokalizacji, rejestrację trasy (maksymalnie 2000 pkt.) i przesyłanie informacji o lokalizacji w formacie SMS.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200