TP SA uruchomiła usługi poczty głosowej

Mogą z niej już korzystać abonenci podlegający dyrekcjom okręgowym Telekomunikacji Polskiej SA w regionach poznańskim, łódzkim, katowickim i szczecińskim.

Telekomunikacja Polska SA udostępniła pierwszym abonentom usługi poczty głosowej. Usługa ta umożliwia zostawienie wiadomości w sytuacji, gdy abonent prowadzi inną rozmowę, albo nie podnosi słuchawki. Korzystanie z poczty głosowej jest bezpłatne. Darmowe jest także odsłuchiwanie wiadomości z własnego telefonu (z innych telefonów płacimy za połączenie według stawek taryfowych).

Z poczty głosowej mogą już korzystać abonenci podlegający dyrekcjom okręgowym Telekomunikacji Polskiej SA w regionach poznańskim, łódzkim, katowickim i szczecińskim. W dalszej kolejności będzie ona udostępniana w regionach gdańskim, olsztyńskim i krakowskim. Do końca roku obejmie abonentów w całej Polsce.

Przedstawiciele TPSA liczą, że w tym roku z poczty głosowej korzystać będzie ok. 1 mln osób. Wymogiem jest jednak posiadanie telefonu działającego w systemie tonowym (DTMF) i podłączenie do centrali cyfrowej.

Uruchomienie indywidualnej skrzynki poczty głosowej wymaga wcześniejszego wybrania jednej z opcji przekazywania połączeń przychodzących. "W większości central cyfrowych wystarczy podnieść słuchawkę i wystukać odpowiednią kombinację klawiszy na telefonie tonowym. Następnie należy zadzwonić pod numer aktywacyjny 0-801 151 151" - mówią przedstawiciele TPSA. "W razie problemów należy kontaktować się z biurem obsługi klienta pod numerem 0 800 100 800" - dodają.

Poczta głosowa posiada wszystkie funkcje automatycznej sekretarki - nagranie powitania, odsłuchiwanie wiadomości, ich kasowanie, zapamiętywanie i przewijanie. Wiadomości nie mogą być jednak dłuższe niż 15 minut.

W grudniu 1999 r. Telekomunikacja Polska SA podpisała z Alcatel Polska umowę o wartości 25 mln zł, w ramach której firma ta miała wdrożyć system poczty głosowej dla 1,1 mln abonentów TP SA.