Szczęśliwa jedenastka 1995

Do 30 mld USD wzrasta wartość sprzedaży europejskich dustrybutorów sprzętu PC w 1995 r. - podaje PC Europa w raporcie "Dystrybutorzy w Europie, Top 600". "Często popełniamy błąd twierdząc, że europejski rynek dystrybucyjny jest podzielony między kilku największych rekinów tej branży" - uważa Max Hotopf, redaktor raportu. "W istocie w tym regionie z powodzeniem działa około siedemdziesięciu graczy" - dodaje Max Hotopf.

Do 30 mld USD wzrasta wartość sprzedaży europejskich dustrybutorów sprzętu PC w 1995 r. - podaje PC Europa w raporcie "Dystrybutorzy w Europie, Top 600". "Często popełniamy błąd twierdząc, że europejski rynek dystrybucyjny jest podzielony między kilku największych rekinów tej branży" - uważa Max Hotopf, redaktor raportu. "W istocie w tym regionie z powodzeniem działa około siedemdziesięciu graczy" - dodaje Max Hotopf.

Autorzy Top 600 na poparcie wspomnianej tezy przytaczają dane liczbowe, z których wynika, że pierwsza dziesiątka dystrybucyjna w Europie sprzedała w ub.r. sprzęt PC za sumę 13,9 mld USD. Każdy z pozostałych sześćdziesięciu dystrybutorów mógł pochwalić się przychodami powyżej 100 mln USD.

W minionych 18 miesiącach aż 9% notowanych przez PC Europa dystrybutorów zniknęło z rynku na skutek fuzji i bankructwa. Nowe przedsiębiorstwa - zdaniem autorów raportów - powstają głównie, by działać w takich dziedzinach, jak ISDN i multimedia, komunikacja.

"Kilka lat temu wszyscy spodziewali się, że europejska branża dystrybucyjna zostanie zdominowana przez amerykańskich gigantów. Jednak teraz doskonale widać, że nie tylko tak się nie stało, ale Europa doczekała się własnych rekinów, jak Azlan, Datrontech i Ideal w W. Brytanii, Actebis i Macrotron w Niemczech, a także DSM, Metrologie i MSG we Francji" - zauważa Max Hotopf. Jego zdaniem ponad połowa przedsiębiorstw z listy sześciuset PC Europa działa w więcej niż jednym kraju. Autorzy Top 600 podają również, że kapitalizacja 20 nowych na liście dystrybutorów przekracza 2 mld USD. "Świadczy to o inwestowaniu w tę branżę bardzo dużych pieniędzy" - dodaje tworca raportu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200