System w czekoladzie

Wawel SA z Krakowa - producent czekolad i słodyczy - zamierza wraz z nowo zakupionym systemem wdrożyć po raz pierwszy rozwiązania sterowania produkcją.

Wawel SA z Krakowa - producent czekolad i słodyczy - zamierza wraz z nowo zakupionym systemem wdrożyć po raz pierwszy rozwiązania sterowania produkcją.

W poszukiwaniu odpowiedniego rozwiązania kierownictwo krakowskiego Wawelu wysłało zapytanie ofertowe aż do trzydziestu firm. Po pierwszym etapie selekcji pozostało pięciu oferentów. Ostatecznie wybór padł na System 21 Food JBA. Zakupiono ponad 20 modułów obejmujących całą działalność firmy. Korzystać będzie z niego ok. 100 użytkowników.

Znaczącym usprawnieniem działalności krakowskiego zakładu ma być również wdrożenie systemu informowania kierownictwa - AIMS, będącego częścią Systemu 21. Przedstawiciele firmy mają nadzieję, że po jego wdrożeniu uzyskają bieżący wgląd w sytuację finansową firmy, a także będą mogli śledzić tzw. wąskie gardła w istniejących procesach.

Wawel wybrał system JBA ze względu na znaczną wydajność i fakt, że przyjęte w nim rozwiązania sprawdziły się w polskich firmach średniej wielkości. Niebagatelnym czynnikiem była ograniczona do minimum konieczność adaptacji systemu do procesów biznesowych firmy i dokonywania modyfikacji w przepływie dokumentów i pracy.

Obecnie informatycy ZPC Wawel zajmują się konfiguracją sprzętu. Rozpoczynający się od tego projekt implementacji systemu potrwa do jesieni przyszłego roku, kiedy uruchomione zostaną wszystkie objęte kontraktem moduły. Wcześniej, gdyż już na początku 1999 r., mają funkcjonować moduły finansowe.

"Praktycznie już w pierwszej fazie uruchomienia systemu zastąpimy nowym oprogramowaniem wszystkie dotychczas istniejące u nas aplikacje" - mówi Zbigniew Tomczyk, główny informatyk Zakładów Przemysłu Cukierniczego Wawel SA. Sterowanie produkcją to zupełnie nowe zadanie informatyki w tej firmie. Zaletą wdrażanych obecnie modułów produkcyjnych i obsługi sprzedaży ma być ich dostosowanie do warunków panujących w branży spożywczej i pewnych specyficznych procedur wymaganych na tym rynku. Dotyczy to np. zarządzania recepturami produktów, partiami materiałowymi, seriami czy okresem ważności.

Ściślejsze zintegrowanie poszczególnych pionów firmy, wynikające z zastosowania systemu wspomagającego zarządzanie, ma doprowadzić do wcielenia w życie zasady jednokrotnego wprowadzania do systemu wszelkich dokumentów i informacji. Dzięki temu stanie się możliwe przypisanie obsługi konkretnego dokumentu, np. zamówienia, określonej osobie. Będzie ona tym samym odpowiedzialna za wszelkie czynności, jakie firma podejmuje na podstawie otrzymanego dokumentu.

"Jedną z najpoważniejszych i najważniejszych dla przyszłej działalności naszej firmy konsekwencji wdrożenia pakietu JBA będzie, oprócz redukcji kosztów operacyjnych i szybszego reagowania na zmiany rynkowe, zmiana statusu działu finansowego" - stwierdza Zbigniew Tomczyk. Jednym z podstawowych jego zadań było do tej pory wprowadzanie danych. Dział ten docelowo ma pełnić tylko funkcję kontrolną wobec całej firmy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200