System płatności Blik będzie współpracował z biletomatami
- 22.09.2015, godz. 17:19
Polski Standard Płatności mobilnych o nazwie Blik stale się rozwija. Z usługi będą mogli skorzystać klienci wybranych banków podczas płacenia za bilety uprawniające do przejazdów z wykorzystaniem środków transportu zbiorowego. Wsparcie dla Blika pojawi się w biletomatach w największych polskich miastach.
Blik to Polski Standard Płatności z którego korzysta już wiele polskich banków. Wsparcie dla Blika pojawia się w kolejnych punktach sprzedaży i zasięg usługi rośnie. Twórcy Blika postanowili wejść w partnerstwo z firmą Mera Systemy odpowiedzialną za biletomaty.
Dzięki współpracy Polskiego Standardu Płatności z urządzeniami Mera Systemy użytkownicy Blika będą mogli płacić za pomocą smartfonów w biletomatach na terenie całego kraju. Blik w biletomatach zostanie zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO zlokalizowanych w Gdańsku pomiędzy 22 a 25 września 2015 roku.
Zobacz również:
Mera Systemy jest pierwszym partnerem Polskiego Standardu Płatności, który wprowadza na tego typu urządzeniach wsparcie płatności mobilnych. Dzięki temu użytkownicy Blika mają kolejny powód, by sprawdzić tę metodę płatności i stosować ją zamiast kart płatniczych i gotówki.
Mera Systemy liczy na to, że dzięki wprowadzeniu Blika w biletomatach ułatwi pasażerom zakup biletów. Będą mogli oni opłacić przejazd nawet wtedy, gdy nie zabrali z domu portfela i nie mają zainstalowanej aplikacji mobilnej obsługującej bilety w danym środku transportu.
Dostęp do systemu Blik ma już 1 mln użytkowników w Polsce w tym klienci banków Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank (również Orange Finanse), PKO Bank Polski oraz Inteligo.
Polski Standard Płatności obsługuje 123 tys. terminali płatniczych w kraju. Blik pozwala też wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić za zakupy online dzięki integracji z serwisami Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill i eCard.