Świat bez granic

Netinfo z Bytomia - oferująca rozwiązania handlu elektronicznego - planuje zdobyć klientów w Niemczech i USA.

Netinfo z Bytomia - oferująca rozwiązania handlu elektronicznego - planuje zdobyć klientów w Niemczech i USA.

Choć firma Netinfo powstała dopiero w 1999 r., jej specjaliści pracowali już dla klientów za granicą. Jednymi z nich była malezyjska firma Arcnet i australijska Xthreem. Rozwiązania bytomskiej spółki są tworzone za pomocą narzędzi należących do kategorii open source, m.in. dostępnych bezpłatnie systemów operacyjnych Linux i FreeBSD czy serwera WWW Apache. Według przedstawicieli firmy, daje to większe możliwości w zakresie dostosowywania rozwiązań do potrzeb klientów. Obecnie kierownictwo Netinfo rozważa sprzedaż pakietu akcji zagranicznemu inwestorowi. "Mamy dwie propozycje od firm zachodnich działających na rynku internetowym. Ostateczną decyzję podejmiemy w przyszłym roku" - mówi Miro Siwczyk, wiceprezes Netinfo.

Wschód i Zachód

Doświadczenia i kontakty pracowników Netinfo umożliwiły firmie prace nad projektami na tak egzotycznym rynku, jakim jest Malezja. Wszystkie były wykonywane zdalnie za pośrednictwem Internetu. "Handel elektroniczny ma już naprawdę globalny charakter. Granice państw czy odległości nie stanowią przeszkody" - podkreśla Miro Siwczyk. W Malezji przebywa na stałe tylko jeden przedstawiciel firmy, który reprezentuje ją w kontaktach z klientami. Według kierownictwa Netinfo, Malezja to rynek stwarzający wielkie możliwości. "Społeczeństwo jest chętne, aby korzystać powszechnie z usług internetowych, ale na rynku brakuje specjalistów z zakresu tworzenia zaawansowanych rozwiązań handlu elektronicznego" - do-daje. Wielu wyjeżdża bowiem do Japonii czy USA.

Zdobyte na Dalekim Wschodzie doświadczenia w pracy na odległość firma chce teraz wykorzystać na rynkach zachodnich, zwłaszcza niemieckim i amerykańskim. Netinfo zamierza zdobywać klientów np. poprzez uczestnictwo w imprezach targowych. W przyszłym roku planuje wziąć udział w targach CeBIT.

Aplikacja z autoryzacją

Poza rozwiązaniami tworzonymi na zamówienie, Netinfo w najbliższym czasie zamierza opracować kilka gotowych pakietów. "Przygotowujemy oprogramowanie umożliwiające tworzenie sklepów internetowych oraz aplikacje wykorzystujące technologię push. Zwłaszcza to drugie rozwiązanie wydaje nam się interesujące, gdyż nie było dotychczas takiej oferty na rynku" - mówi Miro Siwczyk.

Netinfo jest także partnerem firmy Planet Payment, zarządzającej systemem usług autoryzowania, przetwarzania i rozliczania transakcji dokonywanych kartami płatniczymi w Internecie. Według przedstawicieli firmy, system gwarantuje przede wszystkim pełną automatyzację płatności, a przez to obniżenie kosztów obsługi sklepu, bezpieczeństwo przesyłanych danych i obsługę wielu walut. Działalność ta jest jednak tylko dodatkiem do oferowanych usług w zakresie handlu elektronicznego.

Oferta Netinfo obejmuje również tworzenie sklepów internetowych i interaktywnych katalogów, budowę portali (zarówno internetowych, jak i intranetowych), a także rozwiązania z zakresu marketingu sieciowego i interaktywne narzędzia internetowe przeznaczone do obsługi aukcji, konkursów czy ankiet.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200