Strategiczne podejście do klienta
- 27.09.2013
Grupa Generali zbudowała IT umożliwiające elastyczne podejście do wyzwań biznesowych. Definiowanie ich i pokonywanie. W Konkursie Lider Informatyki 2013 przedstawiła cztery przykłady, które to doskonale obrazują.
ZWYCIĘZCA KONKURSU
Grupa Generali w Polsce zrealizowała ideę portalu dla klientów, dzięki któremu wielu z nich zaczęło aktywnie zarządzać finansami. Wprowadziła w życie pomysł na rozwiązanie dla partnerów i agentów umożliwiające klientocentryczny proces sprzedaży. Koncentracja na kliencie dokonuje się poprzez całościowe podejście do procesu sprzedaży. Generali nie robi tego jednak poprzez anonimową aplikację, ale rozwiązanie idealnie trafiające w cel.
Wszystkie projekty zgłoszone do konkursu przez Grupę Generali powstały przy ścisłej współpracy z biznesem. Przedsięwzięcia stanowią przykłady umiejętnego wykorzystania możliwości, jakie stwarza architektura zorientowana na usługi. Warstwa pośrednicząca ESB posłużyła do efektywnej integracji rozwiązań i danych w duchu realizacji celów biznesowych w sposób elastyczny i na miarę potrzeb.
Okienko dla klienta szeroko otwarte
Konto Klienta (konto.generali.pl) to portal, który przyciągnął klientów do aktywnego zarządzania własnymi finansami – 25% z nich posiadających polisy w Generali w ciągu miesiąca odwiedziło portal co najmniej dziesięciokrotnie. Prostota i intuicyjność rozwiązania kryją jeden z najbardziej złożonych, szerokich projektów w historii IT Grupy Generali w Polsce.
Nowe Konto Klienta stanowi akcent zamykający realizację strategii IT Generali na lata 2008–2012. Był to jeden z najbardziej kompleksowych i skomplikowanych technologicznie projektów, gdyż wymagał zintegrowania portalu internetowego z wieloma systemami do obsługi polis. To pierwszy produkt w historii Generali będący pochodną centralnej bazy klientów.
Nowe Konto Klienta stanowi akcent zamykający realizację strategii IT Generali na lata 2008–2012. Był to jeden z najbardziej kompleksowych i skomplikowanych technologicznie projektów, gdyż wymagał zintegrowania portalu internetowego z wieloma systemami do obsługi polis. To pierwszy produkt w historii Generali będący pochodną centralnej bazy klientów.