Sprzedaż detaliczna online w Ameryce Północnej wzrosła w minionym roku o 120%

Z najnowszego badania wynika, że wśród amerykańskich klientów sklepów online pojawia się coraz więcej osób starszych, kobiet, a także ludzi mniej zamożnych i słabiej wyedukowanych.

Sprzedaż detaliczna przez Internet na terenie Ameryki Północnej podwoiła się w zeszłym roku, osiągając wartość 33,1 mld USD - wynika z badania przeprowadzonego przez Shop.org - organizację, skupiającą sprzedawców detalicznych zajmujących się handlem elektronicznym, i firmę konsultingową The Boston Consulting Group. Firmy ponadto przewidują, że rynek ten w obrębie Ameryki Północnej wzrośnie o dalsze 85% i osiągnie pod koniec br. wartość 61,1 mld USD.

Z raportu wynika, że detaliczna sprzedaż elektroniczna na badanych rynkach wzrosła w 1998 r. o 190%, w zeszłym roku - o 120%.

W ubiegłym roku największym powodzeniem cieszyły się internetowe usługi związane z podróżami, sprzedażą sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz finansowe usługi brokerskie, które przyniosły przychód w wysokości 21,1 mld USD.

Na znaczny wzrost sprzedaży online miało wpływ uruchamianie przez wielu producentów kanałów sprzedaży bezpośredniej oraz wejście na elektroniczny rynek sprzedawców znanych jedynie z tradycyjnych sklepów - twierdzą analitycy z Boston Consulting Group.

Badanie pokazało też, że choć rynek handlu elektronicznego został zdominowany przez 50 największych sprzedawców detalicznych, którzy zagarnęli 67% z całej ubiegłorocznej sprzedaży, to udział w przychodach firm z pierwszej dziesiątki zmalał z 43% uzyskanych w 1998 r. do 38% w ub.r.

Raport podkreśla też, że w minionym roku znacząco zmienił się obraz demograficzny klientów sklepów online. Staje się on coraz bardziej zbliżony do przekroju osób odwiedzających tradycyjne sklepy. Zakupy online robi coraz więcej osób starszych, kobiet, jak również ludzi mniej zamożnych i słabiej wyedukowanych.

Autorzy raportu podsumowują, że rynek handlu elektronicznego stoi przed dużą szansą rozwoju, o ile twórcy rozwiązań handlu detalicznego online postawią na zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług. Dotychczas ok. 65% transakcji nie jest finalizowanych właśnie ze względu na przerwanie zakupów przez niezadowolonych klientów.