Spam apteczny najpopularniejszy

Z badań przeprowadzonych przez brytyjską firmę Clearswift wynika, że prawie połowę spamu stanowią wiadomości dotyczące różnego rodzaju medykamentów.

Opublikowane przez firmę wyniki badań “Spam Index” dotyczą liczby spamu oraz rodzaju zawartej w nim treści. Najnowsze wyniki obejmują grudzień 2003 roku. Firma przeprowadza badania “Spam Index” wśród 15 tysięcy klientów i publikuje je w comiesięcznym raporcie.

Badania pokazują, że wiadomości o treści związanej ze zdrowiem wciąż stanowią zdecydowaną większość niechcianych informacji. Jednocześnie nieznaczne zmniejszyła się liczba spamów o treściach pornograficznych. W grudniu 2003 roku spam „apteczny” stanowił ponad 40 proc. ogółu (dla porównania: w październiku 27 proc., a w listopadzie 50 proc.). Spam „pornograficzny” w grudniu stanowił niecałe 12 proc. natomiast w listopadzie 14 proc.

Zobacz również:

  • Sprawdzone sposoby na ochronę służbowej skrzynki pocztowej
  • Duże załączniki w poczcie e-mail - na co zwrócić uwagę?

Wyniki badań Clearswift potwierdzają, że w dalszym ciągu Internet pozostaje atrakcyjnym kanałem sprzedaży produktów, takich jak środki odchudzające czy Viagra. Sprzedaż online pozwala na zakup medykamentów bez recepty i konsultacji z lekarzem. Prawie cały spam reklamujący medykamenty pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, gdzie sprzedaż różnego rodzaju specyfików przez Internet jest bardzo popularna.

Badania przeprowadzone przez Clearswift wskazują, że dla firm rozsyłających spam reklamujący środki odchudzające szczególnie atrakcyjny jest okres świąt. W okresie Bożego Narodzenia znacznie wzrosła też liczba spamów dotyczących pożyczek czy kredytów (z 13 proc. w listopadzie do 22 proc. w grudniu).

Badania “Spam Index” prowadzone są w Wielkiej Brytanii. Szczegółowe wyniki comiesięcznych badań dostępne są na stronie internetowej Clearswift www.clearswift.com. Autoryzowanym dystrybutorem produktów Clearswift w Europie Środkowowschodniej jest Veracomp.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200