Skoncentrowani na potrzebach
- Piotr Waszczuk,
- 16.03.2010
Firma QAD konsekwentnie realizuje strategię koncentracji na potrzebach firm produkcyjnych i dystrybucyjnych. Polski oddział QAD ma zaś ambitne plany rozwojowe.
Na dwóch nogach
Działalność QAD Polska koncentruje się na potrzebach firm lokalnych oraz projektach realizowanych na rzecz klientów międzynarodowych. "W przypadku lokalnych kontraktów w minionym roku dominowała praca z dotychczasowymi klientami. Wielu z nich wykorzystało okres spowolnienia do aktualizacji oprogramowania, optymalizacji tego, co funkcjonowało wcześniej lub wdrożenia dodatkowych modułów" - mówi Paweł Daszkiewicz. Realizowane projekty miały na celu m.in. uruchomienie modułu Business Intelligence, wdrożenie rozwiązań wspierających zarządzanie relacjami z klientami czy obsługę magazynów. Jednocześnie, większość projektów nakierowanych na rozbudowę funkcjonalności oprogramowania dotyczyła obszarów szeroko rozumianej logistyki. W ciągu minionego roku do grona użytkowników systemu QAD Enterprise Applications dołączyły m.in.: Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT oraz firma Zetkama. Projekty związane z modernizacją systemu prowadzono m.in. w firmach: Drumet, Prema, Nutricia i ZWC Millano. Dodatkowo, realizowane były wdrożenia na rzecz polskich oddziałów koncernów: Imperial Tobacco Group, Oerlemans, Gemalto i Twinings. Do największych ubiegłorocznych sukcesów firmy na polskim rynku zaliczany jest też opisywany obok projekt dla firmy AB.
Strategia branżowa...
Firma QAD zamierza koncentrować własne działania na rozwoju oferty pod kątem specyficznych potrzeb dwóch szczególnych branż: produkcyjnej i dystrybucyjnej. "Doszliśmy do wniosku, że w dzisiejszych czasach liczy się przede wszystkim specjalizacja. Wydaje nam się, że dzięki takiemu podejściu udało nam się bardzo dobrze przetrwać kryzys" - mówi Artur Sawicki, dyrektor ds. sprzedaży w firmie QAD Polska. W nomenklaturze QAD branża wytwórcza podzielona została na kilka odrębnych segmentów.