Sieć Karenu
- 24.03.1997
Wkrótce po amerykańskiej premierze nowych modeli notebooków ThinkPad 365 i ThinkPad 560, IBM wprowadził je na polski rynek. Będą one oferowane w sieci dystrybucyjnej i dealerskiej Karen Notebooks - firmy, która ma być głównym dystrybutorem notebooków IBM w Polsce.
Wkrótce po amerykańskiej premierze nowych modeli notebooków ThinkPad 365 i ThinkPad 560, IBM wprowadził je na polski rynek. Będą one oferowane w sieci dystrybucyjnej i dealerskiej Karen Notebooks - firmy, która ma być głównym dystrybutorem notebooków IBM w Polsce.
Jednocześnie, podobnie jak inni producenci współpracujący z Karen Notebooks, również IBM wywiera nacisk na warszawską firmę, sugerując potrzebę zmiany jej struktury i oddzielenia dystrybucji od sprzedaży bezpośredniej. Jak powiedział Lucjan Wencel, prezes Karenu, w tym roku nastąpi jej reorganizacja. Karen stanie się firmą typowo dystrybucyjną. Jednocześnie Lucjan Wencel ujawnił, że firma realizuje plan utworzenia szerokiej sieci, składającej się z ok. 50 punktów sprzedaży w różnych miastach Polski, przez zawieranie umów franchisingowych z firmami lokalnymi.