Segmenty Intela

Zmiana na stanowisku prezesa Intela niesie ze sobą zmianę strategii. Nowa zakłada skupienie działań na czterech segmentach rynku: komputerów przenośnych, tanich komputerów stacjonarnych (basic PC), wydajnych PC (high-end) oraz stacji roboczych i serwerów. Dla każdego z nich będą wprowadzane odrębne produkty, o różnej charakterystyce i cenach.

Zmiana na stanowisku prezesa Intela niesie ze sobą zmianę strategii. Nowa zakłada skupienie działań na czterech segmentach rynku: komputerów przenośnych, tanich komputerów stacjonarnych (basic PC), wydajnych PC (high-end) oraz stacji roboczych i serwerów. Dla każdego z nich będą wprowadzane odrębne produkty, o różnej charakterystyce i cenach.

Wraz z zapowiedziami Intela pojawiły się jednak obawy, czy segmentacja nie wpłynie ujemnie na sprzedaż bardziej zaawansowanych produktów. W przeszłości Intel mógł obniżać ceny starszych procesorów i przeznaczyć je do tańszych komputerów. Craig Barret, od maja br. pełniący funkcję prezesa, twierdzi, że podstawową korzyścią segmentacji produktów jest możliwość manipulowania cenami jednej grupy produktów bez wpływu na pozostałe. Jeszcze w tym roku ma pojawić się przeznaczony do serwerów procesor Xeon z zegarem 400 lub 450 MHz i pamięcią podręczną 0,5-2 MB. W pierwszej połowie przyszłego roku zastąpi go model 500 MHz. Intel zapowiedział też, że tani procesor Celeron od przyszłego roku będzie taktowany zegarem 333 MHz.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200