Samoobsługa pracownicza w GDF SUEZ Energia
- (mt),
- 22.01.2013
Firma GDF SUEZ Energia Polska zdecydowała się na wdrożenie systemu SAP ESS/MSS służącego samoobsłudze pracowniczej i menedżerskiej.
System ma usprawnić komunikację wewnętrzną, skrócić czas oczekiwania na decyzje kadrowe oraz ograniczyć wykorzystanie papierowych dokumentów. Wdrożenie obejmuje dwa etapy, pierwszy z nich zakończy się już w styczniu 2013 r.
"Nowy system bardzo usprawni obieg informacji kadrowych w naszej firmie. Istotne jest to, że dostęp do niego będzie miał każdy pracownik firmy - tak dzięki komputerom osobistym, urządzeniom przenośnym, jak i specjalnie przygotowanym do tego terminalom, tzw. kioskom informatycznym. Rezygnujemy ze składania różnych wniosków w formie papierowej - przenosimy obsługę spraw pracowniczych w wymiar elektroniczny. Będzie szybciej, sprawniej i ekologicznie" - tłumaczy Jerzy Kak, wiceprezes GDF SUEZ Energia Polska.
Do tej pory informacje z wypełnionych przez pracowników druków były wprowadzane przez kadry do systemu informatycznego i dalej miały swój obieg w systemie. Nowy system ma skrócić tę drogę, oddając w ręce pracowników np. możliwość samodzielnego wnioskowania o urlop, bezpośrednio w systemie.