Sametime 8.5 jeszcze w tym roku

IBM szykuje pierwszą od trzech lat poważną aktualizację swojej platformy Unified Communications & Collaboration. Premiera została zaplanowana na trzeci kwartał br.

Informacje o nowej wersji aplikacji - Sametime 8.5 - IBM ogłosił podczas styczniowej edycji konferencji Lotusphere. Producent wprowadza m.in. klienta dla iPhone oraz zapowiada poprawioną jakość dźwięku i obrazu. Według wstępnych informacji producent przygotował nową - przeglądarkową - odsłonę klienta Sametime Connect Client i wbudowaną w niego aplikację Meeting. Jak zapewnia IBM, dołączenie do konferencji będzie tak nieskomplikowane, jak uruchomienie nowej sesji czatu.

IBM opracował także nowe oprogramowanie typu softphone - Sametime Unified Telephony, zintegrowane z kalendarzem, umożliwiające wykonywanie i zarządzanie połączeniami z poziomu pulpitu komputera osobistego. Oferuje także możliwość integracji serwera i klienta Sametime z infrastrukturą VOIP i centralami PBX klienta. IBM zapowiada także nowy zestaw API, które pozwolą na łatwiejsze integrowanie platformy komunikacyjnej z innymi aplikacjami biznesowymi, jak ERP.

Niedawno IBM rozpoczął wspólne prace z firmą Interactive Intelligence nad integracją funkcji systemu Customer Interaction Center z Lotus Sametime. Będzie ona obejmować synchronizację powiadomień o obecności, książkę adresową, ulepszenia biurkowych aplikacji klienckich, a także funkcje mobilne. Poprawi to komunikację pomiędzy agentami centrum kontaktowego a innymi użytkownikami oprogramowania. Alcatel-Lucent wprowadził zaś na rynek system OmniTouch My Instant Communicator w wersji 5.1 z obsługą Lotus Sametime 8.0.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200