Safari 11 postrachem reklamodawców

Apple udostępnił użytkownikom komputerów pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego macOS kolejną wersję przeglądarki Safari. Najważniejszą nowością wprowadzoną do oprogramowania Safari 11 jest opcja nosząca nazwę Intelligent Tracking Protection (w skrócie ITP).

Przeglądarkę Safari 11 (którą można już pobierać z Mac App Store) można instalować na komputerach pracujących pod kontrolą systemów operacyjnych macOS noszących robocze nazwy Sierra (macOS 10.12.6; system, którego premiera miała miejsce w 2016 roku) oraz El Capitan (macOS 10.11.6; system, którego premiera miała miejsce w 2015 roku).

Apple zaprezentował pierwszy raz możliwości inteligentnego mechanizmu ITP w maju tego roku. Ponieważ jest to rozwiązanie, które ma skutecznie bronić użytkowników tej przeglądarki przed zalewem reklam, wiele firm świadczących tego typu usługi (chodzi tu oczywiście głównie o reklamodawców) poczuło się zagrożonych i zgłaszało publicznie swoja dezaprobatę dla tego rozwiązanie. Jak Widać Apple nie przyjął się tym zbytnio i mechanizm ITP został wprowadzony do przeglądarki Safari 11.

Zobacz również:

Mechanizm ITP stosuje nowe algorytmy do wykrywania tzw. ciasteczek pochodzących od niezależnych twórców reklam i oferuje użytkownikom przeglądarki dodatkowe opcje, które pozwolą im zarządzać ciasteczkami, w tym usuwać je zgodnie z przyjętym harmonogramem.

Na koniec chcemy przypomnieć, że przeglądarkę Safari 11 będzie też można uruchamiać na komputerach pracujących pod kontrolą kolejnej wersji systemu macOS, który zostanie oficjalnie udostępniony użytkownikom już za kilka dni (konkretnie w poniedziałek 25. września). Chodzi o system operacyjny macOS 10.13, któremu nadano roboczą nazwę High Sierra.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200