Ruszył program promujący urzędy bez gotówki

W Polsce ruszył program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Jest on realizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A. (KIR). Program wprowadza możliwość bezpłatnego dokonywania opłat za czynności administracyjne bezgotówkowo – poprzez terminale płatnicze POS i usługę WebPOS Paybynet.

Wdrożenie programu poprzedzone było pilotażem, w którym uczestniczyło 130 urzędów z całego kraju. Program jest skierowany do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. Objęta nim zostanie także Policja, gdzie udostępnienie możliwości opłacania mandatów w terminalach POS planowane jest jeszcze

w tym roku.

Urzędy uczestniczące w Programie są bezpłatnie wyposażane w terminale płatnicze POS i/lub obsługiwaną przez KIR usługę WebPOS Paybynet, która jest rodzajem terminala wirtualnego, umożliwiającego wykonywanie płatności za pomocą telefonu komórkowego (smartfonu) w oparciu o mobilne aplikacje bankowe.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI

Urzędy zainteresowane udziałem w programie mogą zgłaszać się za pomocą formularza umieszczonego na tej stronie. Szczegółowe informacje i założenia dotyczące realizacji Programu dostępne są natomiast na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju (www.mr.gov.pl/bezgotowka).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200