Różni klienci

Healey & Baker przeprowadziła globalne badania Internetu.

Healey & Baker przeprowadziła globalne badania Internetu.

Mężczyźni, szczególnie w Europie, częściej robią zakupy korzystając z mediów elektronicznych niż kobiety - wynika z raportu Global E-tailing, przeprowadzonego wśród uczestników handlu elektronicznego. Typowa osoba kupująca przez Internet to mężczyzna używający Internetu w domu. Raport przynosi kilka niespodzianek. Okazało się m.in. że zakupy przez Internet cieszą się popularnością wśród starszych osób. Prawie codziennie korzysta z Internetu 83% osób w wieku 55-64 lat; 80% ma 45-54 lat lub powyżej 65 lat.

Badania wskazują również, że gdy najwyższy odsetek kupujących przez sieć mężczyzn ma ponad 65 lat, to wśród kobiet najczęściej osoby takie mają mniej niż 25 lat.

Kobiety rzadziej niż mężczyźni napotykały trudności z uzyskaniem dokładnego opisu towarów lub usług. Osoby w wieku powyżej 65 roku życia częściej miały problemy ze znalezieniem właściwych stron, nawigacją w Internecie i działaniem komputera.

Zasadniczym ograniczeniem zakupów przez Internet dla wszystkich badanych jest brak możliwości dotknięcia czy wypróbowania produktów. Aż 60% badanych zadeklarowało, że nie skorzystałoby z formy zakupów online, gdyby produkt potrzebny był im natychmiast. Szybkość dostarczenia produktu miała znaczenie zwłaszcza dla młodszych użytkowników Internetu.

Z badania wynikają także różnice w postrzeganiu poufności transakcji, jeśli chodzi o dokonywane płatności za pomocą kart kredytowych. Ponad 50% kupujących przez Internet niepokoi się o realne zabezpieczenie danych osobowych przy dokonywaniu płatności - 45% w Europie, 52% w obu Amerykach i 59% w Azji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200