Rozmowy kontrolowane

SIM Spółka Inżynierów tworzy urządzenia i oprogramowanie do nagrywania rozmów, wykorzystywane m.in. w call center.

SIM Spółka Inżynierów tworzy urządzenia i oprogramowanie do nagrywania rozmów, wykorzystywane m.in. w call center.

Lubelska firma SIM Spółka Inżynierów, powstała w 1992 r., zajmuje się projektowaniem i produkcją urządzeń elektronicznych. Początkowo była to - jak mówią przedstawiciele firmy - "galanteria elektroniczna", jednak z czasem SIM zaczęła specjalizować się w układach cyfrowej rejestracji dźwięku. Głównym produktem firmy jest wielokanałowy komputerowy system rejestracji rozmów telefonicznych i radiowych COMPREC. "Rynek dla tego typu rozwiązań rozwija się bardzo szybko, choć sprzedaż gwałtownie wzrosła dopiero przed dwoma laty" - mówi Tomasz Niedziałek, prezes SIM. "Rynek jest duży. Coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna dostrzegać potrzebę posiadania call center, które wykorzystują systemy nagrywania rozmów z klientami. Potencjalnym klientem może być także policja, która w tego typu rozwiązania wyposaża komisariaty" - dodaje. Poza względami bezpieczeństwa systemy nagrywania rozmów mogą być przydatne jako materiały szkoleniowe.

Nagrany rynek

Pierwsze urządzenie do nagrywania rozmów SIM wykonała w 1993 r. na zlecenie Zakładu Telekomunikacji TP SA w Bydgoszczy do obserwacji pracy telefonistek. Firma jest jedną z pierwszych w Europie, która stworzyła takie urządzenie na bazie komputera PC.

Wkrótce SIM zdecydowała się zaoferować to rozwiązanie większej grupie klientów. Obecnie na liście referencyjnej SIM znajduje się policja, Bank Rozwoju Eksportu, Bank Ochrony Środowiska, a także sieć Makro Cash & Carry oraz Petrochemia Płock i TP SA. "Z pewnością nie jesteśmy monopolistą. Na rynku istnieje zarówno konkurencja zagraniczna, jak i polska. Jednak urządzenia firm należących do pierwszej grupy są droższe i często nie ma możliwości dostosowania ich do specyficznych wymagań klienta, natomiast urządzenia polskie są wprawdzie tańsze, ale słabsze technologicznie" - mówi Tomasz Niedziałek.

Małe call center

Plany SIM na najbliższy okres to przede wszystkim dopracowanie dużych systemów do nagrywania, co pozwoliłoby na obsługę nawet 300 linii nagrywających i stworzenie rozwiązania integrującego systemy nagrywania, pocztę głosową, informator telefoniczny itp. Firma rozważa także możliwość opracowania małego call center przeznaczonego dla 2-4 operatorów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200