Radiowa promocja AMD

Advanced Micro Devices zamierza w tym roku rozpocząć intensywną promocję własnych rozwiązań Wi-Fi. Logo AMD widnieje już w punktach bezprzewodowego dostępu do Internetu w kilku miastach USA. Docelowo producent zamierza objąć swoją kampanią cały świat, ze szczególnym naciskiem na regiony, gdzie jest i będzie duże zapotrzebowanie na usługi WiFi.

Zarząd AMD pracuje nad nową strategią dotyczącą promocji rozwiązań bezprzewodowych- jedną ze znaczących zmian może okazać się sprzedaż zestawów procesorów i układów Wi-Fi - podobnie jak czyni to Intel. Lider rynku procesorów wydał już przeszło 300 mln USD na kampanię promującą układ Centrino umożliwiający bezprzewodowy dostęp do sieci. Roczne przychody Intela, dzięki sprzedaży procesorów moblinych, wzrosły o 13 proc. do 30,1 mld USD. Przez dwanaście miesięcy spółka zarobiła 5,6 mld USD - o ponad 80 proc. więcej niż w 2002 roku. AMD także może uznać miniony rok za udany - firma zwiększyła sprzedaż o 30 proc. do poziomu 3,5 mld USD. W IV kw. 2003 r. producent po raz pierwszy od 2001 r. odnotował zysk netto. Miniony rok spółka zakończyła ze stratą netto wynoszącą 274 mln USD.

Według prognozy Gartnera, liczba użytkowników bezprzewodowego Internetu w 2004 r. wzrośnie trzykrotnie do 30 mln, wobec 9,3 mln w roku ubiegłym. Do końca bieżącego roku ponad połowa notebooków będzie przystosowana do korzystania z WLAN.

Zobacz również:

  • Chiny wypowiedziały amerykańskim producentom chipów wojnę
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200