Przyszłość społeczności internetowych

Z połączenia Facebooka, smartfonów z GPS i mechanizmów rządzących grami powstają aplikacje, w których świat rzeczywisty przenika się z wirtualnym w coraz bardziej interesujący sposób.

Ostatnia dekada była dekadą społeczności i budowania ram, w których społeczności mogą funkcjonować. Następna dekada będzie dekadą gier i budowania ram, w których możliwe będzie wywieranie wpływu na ludzkie wybory i zachowania. Mieszanka geo-taggingu i systemów społecznościowych z pewnością dostarczy nam silnych wrażeń.

Seth Priebatsch, prezes SCVNGR produkującej gry na urządzenia mobilne

Późne lato to ulubiona poru roku miłośników gór, jazdy konnej i niedzielnych rowerzystów. Oczywiście dawno minęły czasy, kiedy przygotowanie do kilkugodzinnej wyprawy wymagało jedynie przyzwoitego ubrania się oraz zapakowania prowiantu, manierki, mapy i kompasu. Producenci aplikacji na smartfony zatroszczyli się to, abyśmy mogli nie tylko zaplanować wycieczkę z wirtualną mapą, czy odczytać bieżące położenie, ale też zapisać całą trasę, przebyty dystans, średnią prędkość, czas trwania i różnicę wzniesień, uzupełnić zapis zdjęciami zrobiony w najbardziej atrakcyjnych miejscach, a następnie wysłać podsumowanie i mapę naszych osiągnięć mailem do znajomych lub opublikować je na Facebooku. Ewentualnie można pochwalić się na tablicy z wynikami wszystkich innych osób korzystających z danego serwisu, czy też po prostu zamieścić dla własnej informacji w archiwum, aby śledzić swoje dokonania na przestrzeni kolejnych miesięcy.

Monitoring także pod dachem

Oczywiście, jeśli ktoś jest osobnikiem typowo miejskim i uważa, że najlepszy aktywny wypoczynek zapewniają miejsca zadaszone, oświetlone i wyposażone w klimatyzację, nie powinien czuć się dyskryminowany, gdyż producenci aplikacji takich jak Skimble stworzyli możliwość monitorowania aktywności fizycznej podczas wykonywania 45 różnych rodzajów ćwiczeń, od ćwiczeń na siłowni (przy czym można sprecyzować, czy przez 10 minut rozciąga się mięśnie pleców, a przed 20 ćwiczy brzuszki, czy odwrotnie) przez aerobic, sztuki walki, nurkowanie z akwalungiem i grę w "ekstremalne frisbee" do hokeja na trawie, skoków ze spadochronem i surfingu.

Zobacz również:

  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

Nie da się zaprzeczyć, że aplikacji takich, jak EveryTrail, Trailhead, Trails czy Skimble nie znajdziemy w zestawieniu 25 najpopularniejszych aplikacji na iPhone’a, w którym królują proste gry i mało złożone aplikacje nie wymagające niebezpiecznego napisania mięśni. Jednak tego rodzaju programy zasługują na uwagę ze względu na stosunkowo innowacyjne wykorzystanie możliwości stwarzanych przez współczesne urządzenia mobilne, a konkretnie ze względu na połączenie lokalizacji przestrzennej z mechanizmami rządzącymi światem gier i sieci społecznościowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200